Vaffelsokker – ekstraoppgave sokker 2008

På torsdag kveld la jeg opp til disse sokkene samtidig som jeg satt på msn med Cruzidull. Siden det er godt kjent at Cruz er en racer på sokker, så var jeg dum nok til å utfordre henne til å se hvem som ble først ferdig med disse sokkene. Det var i utgangspunket ment som en spøk, men hun tok utfordringen og slik ble det. Jeg ble lettere stresset og kastet meg over pinnene og garnet og strikket som en gal. Nå var jeg heldig siden Cruz skulle ut og reise, og i tillegg at jeg ikke fikk noe vikarjobb på fredag, så jeg fikk gjort masse. Og fredag kveld kunne jeg sende mms til Cruz om at mine sokker var ferdig. Så moro, men litt stress også. Jeg gjentar gjerne dette, for her ble sokker fort ferdig, og det å starte på nr to var langt fra vanskelig… *hihi*

januarekstra.jpg

De er strikket i Sildre fra Gjestal på pinne 3,5. Jeg la opp 52 masker og strikket 10 vafler før helen. Hel ble strikket som short row og foten ble passelig til omtrent en str 37 tenker jeg.

januarsokkekstra.jpg

Fredrik ville leke med sokkene i dag, og det var virkelig moro da de ble tredd på armene hans. Stor glede!

9 kommentarer

  1. Irenetur said,

    januar 13, 2008 kl. 9:19 pm

    Artig bilde!! Og du har jo bare blitt en raser på sokkestrikking da!

  2. Cruzidull said,

    januar 14, 2008 kl. 10:37 am

    Hehe. Gratulerer så mye 😀

  3. vivi said,

    januar 14, 2008 kl. 6:09 pm

    Så morsomt bilde! Gratulerer med seieren! Imponert over at du vinner over selve sokkemesteren vår! Jeg bruker str. 37 forresten 😉

  4. januar 16, 2008 kl. 7:21 am

    […] Kiwa er Ferdig med sine Blueberry waffle sokker […]

  5. Annka said,

    januar 16, 2008 kl. 8:53 am

    Hei så fine sokker du har laga.
    Sko ønska eg konne forstå engelske oppskrifter.
    Mvh Annka
    //strikkepinnen.blogg.no/

  6. jogusi said,

    januar 16, 2008 kl. 9:03 am

    Så fin en farge og de ble kjempefine. Jeg likte dette mønsteret veldig godt. Jeg brukte nok litt lenger tid ja.

  7. januar 16, 2008 kl. 11:22 am

    Kjempefine sokker. Jeg har også strikket de og de var kjempeflotte å strikke. Har planer om flere…Gratulerer med seieren i sokkestrikkemesterskapet! Jeg hadde blitt for stressa til å vinne et slikt veddemål! Ellen

  8. januar 18, 2008 kl. 6:47 am

    Skal si du er en racer på pinnene. Flotte sokker du strikker.

  9. Torunn said,

    januar 22, 2008 kl. 3:05 pm

    Kjempeflotte!!


Legg igjen en kommentar

