Cinchy hat

I går var vi på treff hos Lises og da fant Tittei og jeg ut at vi skulle strikke en lue som Lises hadde mønster på. Vi gikk i gang med å telle opp hvor mange forskjellige farger vi hadde i tynn alpakka. Jeg hadde fire farger, hun hadde fem og så hadde Lises en blå farge, så da var vi reddet.

Og luen vi skulle strikke heter Cinchy hat. Jeg fant ut i dag at det kan oversettes med «delightfully easy» og «effortless». Tja, jeg er nå ikke helt sikker på det da… For se på dette da…

cinchy-trader.jpg

Det er nå litt slit å feste så mange tråder da…

Men selve luen var virkelig rask og grei. Den er strikket i dobbel tynn alpakka og er bare kjempedeilig. Og den ble raskt adoptert.

cinchy-hat.jpg

Mannen fant ut at denne passet han godt, så da ble den vel hans da.

Bak på luen har jeg tredd en I-cord. Den er litt lang slik at luen kan strammes bak i forhold til hvordan man liker det. Mønsteret sa vel at man skulle bruke bånd, men Tittei fant ut at I-cord var finere og jeg kan jo ikke være mer enig!

cinchy-bak.jpg

Jeg er kjempefornøyd med resultatet, og da venninnen min så den, så var reaksjonen: DEN likte jeg! Sånn har jeg lyst på! Men jeg er ikke helt sikker jeg da. 🙂 Gidder jeg å strikke en til? Jeg må i alle fall vente til jeg har litt alpakkarester igjen…

5 kommentarer

  1. Tittei said,

    februar 16, 2008 kl. 7:36 pm

    HEY! Kul lue. *tjihi* Men…er det ikke din da? Mannen må snart lære seg å strikke selv, jeg syns alle luene dine bare forsvinner.

  2. lises said,

    februar 16, 2008 kl. 7:39 pm

    Hva er det du ikke er sikker på, om du skal strikke en til venninnen din, eller om den er kul? Jeg synes den ble kjempetøff, jeg skal strikke en selv også, når jeg orker å rote frem alpakkautvalget.

  3. vivi said,

    februar 16, 2008 kl. 9:14 pm

    Så fin den ble! Og så superrask som du strikker.
    Selvsagt skal du strikke til venninnen din, bare be henne om å festre trådene selv:)
    Ha en flott helg!

  4. Hege said,

    februar 22, 2008 kl. 6:30 pm

    For ei stilig lue, den hadde jeg skikkelig sansen for. Finnes mønsteret ute i den store internett verden noen plass?

  5. Ida said,

    august 30, 2008 kl. 10:04 am

    ooo…så fin. hvordan er oppskrifta. *want*


Legg igjen en kommentar

