Helgen hvor jeg startet nye prosjekter.

Ja det har vært helgen for å starte nye prosjekter. Jeg har vært utrolig urolig og utålmodig, så da starter jeg masse. Det er to par sokker på gang. Det ene strikket i Ayda som jeg fikk som premie fra Cruzidull.

aydasokker.jpg

Har kommet over helen på andre sokk, men nå står det stille der. De var ikke så spennende lengre… Menmen, jeg skal klare å gjøre de ferdige! Disse sokkene har forresten fått sitt eget hus.

strikkeveske.jpg

For noen dager siden prøvde jeg meg på å sy strikketøyveske. Det gikk ikke veldig bra. Mange små feil, ble litt store når man satt dem sammen. Uansett. Jeg fikk til å sy glidelås og hank og flapp og for og alt. Litt stolt, men den ble også veldig skakk og skeiv.

Jeg har også startet noe helt nytt denne helgen. En ting jeg visste ville bli kjedelig, men som gikk raskt – i starten. Nå går det ikke veldig raskt lengre. Dette er Pinweel blanket og strikkes i dobbel babull på pinne 5. Jeg har til nå 430 masker og det er ca 80 cm i diameter. Så jeg må nok ha noen fler masker ja.

pinweel.jpg

Dette er mest for å bruke masse babyull som ligger i en eske og ikke blir brukt til noe. Ser greit ut nå da, men hvordan blir det til slutt mon tro. Jeg hadde egentlig planlagt å gi det vekk til noen som venter en liten gutt i år, men jeg tror jeg må avvente å se om det blir fint nok…

pinweel2.jpg

Ja, og til prosjekt nr 3. Mitt aller første forsøk på Jaywalkers. Jeg er ikke hekta, så dette går treg…  De blir sikkert fine om de en gang blir ferdig…

jaywalkers.jpg

Og ett lite bilde av Mina kom med i dag også…

mina4.jpg

Og dette er det som ble ferdig denne helgen. Min aller første oppvaskklut. Strikket i knall oransje og med dragonfly på. Jeg strikket en annen også, men den ble det ikke tatt bilde av… De brukes nå, og jeg er spent på om disse virkelig fungerer så bra som alle sier de gjør.

dragonfly.jpg

Sånn Cruzidull; er du fornøyd nå?  Etter å ha sett at du har vært innom bloggen min 15 ganger siden fredag ettermiddag, så fant jeg ut at jeg måtte gi deg noe å lese/se på på jobb i dag. 😉

6 kommentarer

  1. tutten said,

    februar 25, 2008 kl. 12:00 pm

    Her går det unna ser jeg 🙂 Synest strikkevesken ser fin ut og det gjør pus også.
    Sokker og teppe på løpende bånd.Ble du fornøyd med oppvaskekluten ?

  2. Tittei said,

    februar 25, 2008 kl. 12:40 pm

    Ferdig med teppet snart? Hihi.

  3. Cruzidull said,

    februar 25, 2008 kl. 1:26 pm

    Det er det frekkeste.
    Jeg surfer da ikke på jobb! :$
    Jeg har muligens vært her og snoket noen ganger, men jeg linker jo også til deg en del, så om det bare er det at besøkene kommer fra min blogg så kan det jo være at noen bruker linken til tå ta turen innom. Om du derimot har ip-adressen min, nei da har jeg nok et fritidsproblem og du får ta på deg ansvar og oppdatere daglig, minst.
    😀

  4. Elisabeth said,

    februar 25, 2008 kl. 6:01 pm

    Her var det mye fint, men spesielt Jaywalkerene ser nydelige ut.. Er det Regias Kaffe Fassett-garn? I så fall egner det seg utrolig godt til disse sokkene 😉

  5. kicki said,

    februar 25, 2008 kl. 7:38 pm

    Oj, her har det skjedde mye i helgen! Jeg har satt meg som mål å sy en sånn strikkemappe også.

  6. vivi said,

    februar 25, 2008 kl. 11:14 pm

    Hei hvor det går! Alle syr jo glidelåser nå, jeg får vel hive meg rundt jeg også! Kjempeflink er du:-)
    Ha en flott uke!


Legg igjen en kommentar

