Placket neck til Nicolai

I dag var vi invitert i bursdag til Niolai. Han ble to år og vi skulle i barnebesøk. Veldig kjekt! Helt til jeg fant ut at vi ikke hadde penger til å kjøpe gave. Så da tuslet jeg i garnlageret og inn på Ravelry og satte i gang med en genser til han. Jeg hadde under fire dager på meg, så det måtte være en enkel, men likevel fin genser. Valget falt på Placket neck genseren i str 2-4 år. Den gikk veldig raskt og ble skikkelig fin.

Fargene her er helt feil, men sånn blir det vel i vårsolen. Den er mer blå-grønn enn dette. I går kveld strikket jeg feil og måtte rekke opp hele raglanfellingen. Så i dag måtte jeg virkelig sette opp farten og derfor ble halsåpningen litt kortere enn på mønsteret. Det går faktisk raskere å strikke rundt enn å strikke glattstrikk frem og tilbake.

Den er strikket i Lerke og det gikk med 3 nøster. Erik var rask med å bestille lik genser, «bare litt større». Skal se hva jeg kan få til…

8 kommentarer

  1. Cruzidull said,

    mai 4, 2008 kl. 6:26 pm

    Kjempefin genser! Nå har du jo nesten strikket to stykker alt, og alle gode ting er tre, så Erik får vel sin ganske raskt han og, gjør han ikke?
    😀

  2. Bitte said,

    mai 4, 2008 kl. 7:30 pm

    Nydelig!

  3. syglad said,

    mai 4, 2008 kl. 7:55 pm

    Flott genser du har strikket,liker så godt raglansfelling jeg da…
    Ha en fin kreativ uke 🙂

  4. dyveke said,

    mai 4, 2008 kl. 8:06 pm

    Så fin den ble, litt kortere halsåpning ødela absolutt ikke genseren 🙂

  5. vivi said,

    mai 4, 2008 kl. 9:00 pm

    Den var fin! Og effektiviteten er det ingenting å si på! Lykke til med eksamen:) Snart er du voksen, litt skummelt ikke sant?

  6. kicki said,

    mai 4, 2008 kl. 9:06 pm

    Oj, ferdig allerede. Sånn er det med tidspress. Den ble kjempefin!!

  7. Anlen said,

    mai 5, 2008 kl. 12:58 pm

    Det var ein kjekk gensar! Og det tempoet ditt er heftig! Eg klarer ikkje å produsere ein gensar så kjapt….

  8. mai 5, 2008 kl. 2:18 pm

    Veldig fin!! Og ikke sant det er praktisk å kunne strikke når lommeboka er tom og man må ha en gave? Det blir mange hjemmeproduserte gaver her i gården også.

    Ønsker deg ei strålende uke!


Legg igjen en kommentar

