Det er vår!

Det er vår og livet er herlig! Og nå har det blitt vår i en liten del av hagen også. Resten av hagen blir det ikke vår i før det er høst igjen. Vi (les; mamma) har bestilt gartnerfirma til hagen og de skal virkelig fikse den opp. Jeg gleder meg kjempemasse, men håper det blir litt før høsten da selvsagt, men det er jo travelt for dem også.

Det er så deilig med fine blomster rundt seg. Det lyser opp hver dag!

  1. Sølvknapp
  2. Krysanthemum
  3. Syrin (søstersyrin, jeg fikk den av min søster da jeg giftet meg med min mann)
  4. Tulipan
  5. Solknapp
  6. Pinselilje
  7. Fiol (natt og dag)
  8. Rhododendron

Sølvknappen og syrinen er nok mine favoritter her. Sølvknappen overlever alt, og da mener jeg alt. Den lå en hel sesong under en haug med murstein. Vi rev ned en gammel mursteinpipe og så ble steinen lagt der sølvknappen var plantet. Men da vi flyttet vekk mursteinene så dukket det opp både tulipaner, krokus og sølvknappen. Stor blir den også, så nå har vi delt den i to og de står like fine begge to. Syrinen fikk jeg som sagt av min søster til bryllupet. Hun kjøpte en til seg selv også, men den var syk så den måtte kuttes helt ned. Rart det der. Min søster som da var syk og som døde under ett år etter bryllupet, hadde en syk søstersyrin, men jeg som er frisk og fin har en frisk og fin søstersyrin. Rare greier.

Ellers så har jeg strikket litt. Det er jo tross alt eksamenstid, så må man jo finne på utrolig mye annet før man gjør sånne kjedelige ting. På lørdag ble jeg kastet ut av huset. Mannen syntes jeg var litt rastløs og småirritabel, noe jeg jo kan være enig i, så da reiste jeg til Tittei. Men siden jeg nettopp var ferdig med Lillesøsterkjolen, så hadde jeg ikke noe morsomt på pinnene. Da tok jeg med meg fire nøster Sandnes alpakka og pinne som passet. Nå har jeg nok ikke nok garn, og siden alle nøster er i forskjellig innfarging, så kan det jo bli spennende dette her. Men det ordner seg vel tenker jeg. Det ordner seg vel alltid for snille jenter?

7 kommentarer

  1. amylin said,

    mai 13, 2008 kl. 8:21 pm

    Fin genser! Håper det ordner seg med garn. Lykke til med skrivingen.

  2. strikkelise said,

    mai 14, 2008 kl. 8:27 am

    Nydelige blomster du får utover,regner med et de ikke har sprunget ut nå alt.Genseren til mannen din var fin minner meg om Perle Krepp.Kattepusen var jo nydelig da for et lite sjarmtroll *smelt».Ønsker deg en flott dag.:)

  3. Tittei said,

    mai 14, 2008 kl. 9:00 am

    Det ordner seg alltid for snille jenter. Takk for besøket. Koselig som alltid. *klem*
    Sølvknapp er nydelig. Kan man ha den i krukke tro?

  4. Rita said,

    mai 14, 2008 kl. 11:17 am

    hei og takk for besøket i bloggen min. Skulle mer en gjerne delt ut litt kake til deg LOL! flotte bilder og koselig blogg du har 😀
    Ha en fin dag!!

  5. Irene said,

    mai 14, 2008 kl. 12:19 pm

    Så flotte blomster! Jeg har ikke grønne fingre for å si det mildt… Og takk for rørende kommentar i bloggen min. «snufs»

  6. Erica said,

    mai 14, 2008 kl. 12:41 pm

    Du er da ikke så verst på strikketempoet selv? Kvitt eller dobbelt får jeg ikke vite noe om før 1.juli, evt innspilling er i september. Så det er bare å vente..

  7. Rosa said,

    mai 17, 2008 kl. 6:21 pm

    Nydelige blomsterbilder, er flott ute på denne tida ja:)


Legg igjen en kommentar

