Det ordner seg alltid for snille jenter!

Ja, da tenker jeg i første omgang på den omtalte alpakagenseren i forrige innlegg. Det ordnet seg nemlig. Tittei var snillheten selv. Hun ville gjerne bytte to nøster med mørk grønn Sisik mot ett nøste blå alpakka og ett sett Bambuspinner. Hun er jo bare så snill!

Den vokser litt sakte men sikkert. Det var treff på To Damer i går så da fikk jeg strikket litt. Traff Virtuella. Veldig hyggelig dame. Håper treffe henne igjen en gang senere også. Fikk også kjøpt noe snop. Dette gleder jeg meg til å bruke tid på. Mange planer vokste raskt frem både til voksne og barn.

Ellers så bedriver jeg dagene med å skrive skoleoppgave og lese til eksamen. Ikke særlig spennende, men det må til. Mens jeg skriver og leser så drømmer jeg om at hagen skal bli ferdig. Vi har noen planer vi skal gjennomføre selv og det er å gjøre dette området om til inngjerdet markterasse. Perfekt for små barn og voksne som trenger litt tumleplass. Akkurat nå ser det ikke akkurat særlig spennende ut, men det blir bra. Vi regnet det ut til å bli omtrent 75kvm terasse, så jeg tror vi skal ha greit med plass.

Mina derimot, er ganske fornøyd slik det er nå. Det kryr av edderkopper, biller, dorske fluer og annet snacks i jorden og på gresset, så om hun fikk bestemme så ville det nok fortsette å være slik hele sommeren. Men jeg er langt fra skker på om hun får viljen sin der. Hun har faktisk begynt å endre farge i pelsen. Fra å være svart, til grå, så blir hun nå mer og mer brunlig i underpelsen. Ganske morsomt å følge med på! Hun har det forferdelig travelt om dagen. Den aller første sommeren hennes, så jeg tror det er mye spennende ute. Hun har i alle fall ikke mye tid til å være inne om dagen.

Og Raphael, han bruker kvelden og natten til å passe territoriet sitt, nemlig hagen, og da går det høylydt for seg. Jeg blir glad og irritert om hverandre. Greit at han passer på altså, men trenger han å bråke sånn? 😉

etter så hard jobbing hele natten, så tilbringer han mye av dagen slik som dette. Ganske så fin pus altså!

7 kommentarer

  1. mai 14, 2008 kl. 2:02 pm

    Siden du mener det ordner seg for snille jenter, håper jeg det ordner seg snart for meg asså…Kan jo bli deppa av mindre…
    Vakre pusene dine!!Kanskje jeg skal bli katt??Nå??Det hadde vært no’ – da skulle jeg vært ukastrert og bodd på gård!!HAHA!!

  2. lises said,

    mai 14, 2008 kl. 2:21 pm

    Genseren blir heltopp (etter den blir vasket, i alle fall…). Det blir herlig med diger terasse. Jeg er ikke det spor misunnelig. *grønn*

  3. dyveke said,

    mai 14, 2008 kl. 3:20 pm

    Så bra at det ordna seg med garnet, for den gensern ser veldig bra ut så langt.

    Gled deg til stor terasse, det er herlig!

  4. Virtuella said,

    mai 14, 2008 kl. 8:49 pm

    Heiiiii, takk for i går!
    JO, jeg var trøtt i dag, men det er ikke noe problem å være trøtt når man er fornøyd!
    Gleder meg til neste gang.

    mvh M

  5. Marita said,

    mai 14, 2008 kl. 9:04 pm

    Din røde katt ser eksakt ut som min! Nyyyyydelige!

  6. Annki said,

    mai 14, 2008 kl. 10:40 pm

    Takk for en fin kveld i går!!! Skjønne katter, jeg fikk lyst på en.

  7. vivi said,

    mai 16, 2008 kl. 7:43 am

    Gleder meg til å se mer fra hagen! Spennende prosjekt:) Raphael er jo lik vår Oliver, så det er travle netter for tiden. Håper bare vi får beholde ham, skal ta nye prøver til uken *hulk*


Legg igjen en kommentar

