Alpakkagenser er ferdig!

Det tok under en uke. Utrolig kjapt og greit, og resultatet ble ikke så aller verst det heller. Erik er godt fornøyd og gleder seg til i morgen når han kan prøve den på og kanskje ha den på seg.

Litt fakta om genseren:

Mønster: Børneraglan strikket oppefra og ned

Garn: Sandnes alpakka, brukte 247 gr.

Pinne: 4

I utgangspunktet skulle jeg bruke garn jeg hadde. Jeg trodde også at jeg hadde nok garn, men det hadde jeg ikke. Tittei reddet meg og jeg satt igjen med ca 3 gr. Nevnte jeg at alle nøstene hadde forskjellig innfarging? Det blir litt striper og slikt som måtte til for å få det jevnt over. Det er ett lite skille midt på bolen, men det gjør ikke noe.

Det er så kjekt å strikke genser, og jeg er i gang med ny genser! Nå er det en minicobblestone som står på programmet. Det er så moro!!

Hvem som får denne genseren gjenstår å se. Strikker den uten noe spesielt mønster, bare prøver meg frem. Det er så kjekt!

Og JA, jeg er litt giret i kveld…

4 kommentarer

  1. Tittei said,

    mai 16, 2008 kl. 10:00 pm

    Det er faktisk veldig moderne med skille på bolen. Eriken og meg liksom. *glis*

  2. lises said,

    mai 16, 2008 kl. 10:42 pm

    Kjempefin, ble den!

    Hva strikker du cobblestone med? Sisik..?

  3. syglad said,

    mai 17, 2008 kl. 7:34 am

    Flott genser og flotte unger..
    Ha en fin dag i dag 🙂

  4. tutten said,

    mai 18, 2008 kl. 12:44 pm

    Her går genserstrikkingen unna ser jeg.:)


Legg igjen en kommentar

