Litt strikking fra ferien

Litt forskjellig strikking fra den siste tiden. Ikke noen sokker da, de finner jeg som sagt ikke. Merkelige greier! Skjønner ikke hvordan det er mulig at tre sokker forsvinner. Ikke sokkepar, men sokker. For sokk nr 4 er her.

Her er sokk nr 2 av junisokkene. Ikke veldig spennende sokker, men helt greie. Håper bare jeg finner nr 1 også. De er forresten strikket i Silja på pinne 3. Og ca str 37. Lurer på hvem som skal få disse… I juni strikket vi sokker fra Garnstudio.

Har forresten funnet frem dette paret med fabelsokker. Begynte på dem i desember en gang og jeg ble ferdig nå i juni. Det tok sin tid, men helt greit når jeg bare satt i gang med sokk nr to. Rart med det, sokk nr to er ikke alltid like morsom som nr 1. Jeg har forsøkt på det å begynne med sokk nr 2, men det funker like dårlig!

Ok, det var sokkene. Eller nesten. Her er ett par jeg startet for lenge siden. Måtte sjekke ravelry når det var jeg startet på dem, og det var 6. mars. Og jeg er fortsatt ikke ferdig. Dette er ett par sokker fullt av feil. Ikke bare enkelt å telle til fem… Det er også mitt første tå-opp sokkeforsøk. Ikke min favoritt, så nå er jeg ferdig med det også. Når jeg bare blir ferdig…

Og da var jeg ferdig med sokker. Da går vi over til luer. For det har jo bikket ny måned og da kan jeg vise frem juli-luene. Jeg glemte jo at det ble juli nå, så jeg la nok mønsteret ut litt sent, men jeg tror de fleste overlevde. Men her er mine luer for juli. Jeg ble skikkelig hekta tykt garn, tykke pinner og mønsterstrikk.

Cherry Blossom Beanie

Favoritt!! Svart Free Style og Karaoke. Denne blir nok brukt på kalde dager ja.

Snowflake hat

Denne ble kjempefin! Fargene er litt feil, men det er mørk oliven, oransje og hvit. Herlig! Gleder meg til vinteren.

Sheep and wool hat

Denne ble jeg ikke fornøyd med. Den passet ikke noen i familien…

Og nå har jeg startet på noe nytt. En gammel venninne, Banglamarie, har noen ganger sendt strikkete tepper til ett sykehus i Nepal. Dette så jeg for ikke så lenge siden i bloggen hennes og jeg fant ut at jeg kunne og ønsket å strikke litt til disse lappeteppene. Nå startet jeg på lapper, men strikket litt stort, så nå blir det pledd. Ser ut til å bli veldig fint, og jeg gleder meg til å bli ferdig. Kanskje jeg strikker noen lapper også senere. Men nå skal jeg strikke ferdig dette teppet og så skal jeg starte på Durrow.

Bruker noe Dalegarn jeg har på en liten kone. Også bruker jeg litt Fabel innimellom for å lage litt farge. Herlig!

Advertisements

7 kommentarer

  1. lises said,

    juli 1, 2008 kl. 8:44 pm

    Her var det litt, ja… Hva tar du med til Stine i morgen? Det blir vel et ras av ferdiginnlegg snart nå!

  2. Tittei said,

    juli 1, 2008 kl. 8:46 pm

    Så fine luer du lager da. *fnis*
    Teppet blir kjempefint. Får jeg se det snart eller?

  3. tutten said,

    juli 1, 2008 kl. 9:37 pm

    Stilige luer du har laget og teppet blir flott .

  4. vivi said,

    juli 1, 2008 kl. 10:05 pm

    Så masse du har på gang da! Skulle vært meg… *arbeidsløs hobbyist* Jeg må visst bli flinkere å ha UFOer og slikt. Gratulerer med ny bil! Håper du får en fortsatt fin sommer:)

  5. marie said,

    juli 1, 2008 kl. 10:31 pm

    Det er rart det med sokker. Jeg må øve meg på å få et par og ikke bare enkle. Så mye flott du pusler med.

  6. irenetur said,

    juli 1, 2008 kl. 11:14 pm

    Her var det mye nytt, du!! Skulle ønske det var meg som var komt så langt på junisokkene!

  7. august 13, 2008 kl. 8:54 am

    Kjempefine luer! Takk for oppskriftene. Skal si du holder på med mye! Har hatt en runde i bloggen din og bare kost meg. Ha en fin dag!