Shalom, sideways rib cowl!

Jeg strikker litt om dagen, men desverre ikke på Durrow. Den ser stor og slem ut nå. Jeg skal nok klare å bli ferdig, men jeg jobber best under press. Men mens jeg venter på presset, så strikker jeg andre ting. For en stund tilbake så fant jeg denne jakken. Shalom cardigan. Jeg forelsket meg umiddelbart og bestilte garn nesten med en gang. Nå har jeg hatt garnet noen dager og slik ser jakken ut nå.

Egentlig så er den nå ca 10 cm lengre og jeg begynner å nærme meg slutten. Jeg har under ett nøste igjen, har nå bestilt ett nøste til (og fem andre) for å få den helt ferdig. Ser nå at den blir ferdig bare jeg får det siste snart. Jeg strikker den i Debbie Bliss Cashmerino Chunky. Utrolig deilig og mykt, og strikkes på pinne 7-8.

Jeg har også strikket litt på en hals. Og jeg som trodde at alpakka ikke klødde… Jeg vet jammen ikke om denne blir brukt til høsten/vinteren jeg… Nå klør den veldig!

Den skulle egentlig ha en flettet kant på slutten. Jeg fikk en plutselig trang til å felle av, så det gjorde jeg. Nå er den ferdig, uten flettekant… Mønster kan man finne her.

2 kommentarer

  1. sol said,

    august 13, 2008 kl. 6:16 pm

    hvis du ikke liker hals som klør så ta den hals og la den vandre (hit)..

  2. Unsepus said,

    august 14, 2008 kl. 10:02 am

    Jakken ser ut til å bli veldig fin, skjønner godt at du forelsket deg! Er garnet kjekt å strikke med?


Legg igjen en kommentar

