Shalom er ferdig!

På fredag kom garnet jeg har ventet på så lenge! Siste nøstet av Debbie Bliss Cashmerino Chunky (i følge med fem andre, rart det der…) og da var det bare å kaste seg over strikketøyet og gjøre den ferdig.

Den er bare så fin! Og så myk! Jeg har brukt den masse allerede. Den er helt super! Åh, jeg er så fornøyd!

Passformen er helt super. Det ser jo ut som at jeg har midje. Herlig!

mønster: Shalom Cardigan av Meghan.

jeg har brukt 345 gr Debbie bliss i en stor og lang modell. Pinne 8. Anbefaler denne til alle!

Jeg har også strikket en lue. Litt feil i telling og slikt i fellingen, men det er ett morsomt mønster. Strikket i Extra merino og Bris.

Og ja, nevnte jeg at jeg har begynt på en ny genser?

Gleder meg masse til denne er ferdig også! Planen er at den skal bli en stor, god kosegenser, så får vi se hvordan det går…

10 kommentarer

  1. eksil said,

    august 24, 2008 kl. 7:39 pm

    Den ble kjempefin magnhild! Luen også:)
    jeg har også begynt å strikke lue, det har blitt høst igjen vet du… *sukk*

  2. lise said,

    august 24, 2008 kl. 8:40 pm

    Så fin! Hvordan går det med sykkelen din da, det lurer jeg på.

  3. Tittei said,

    august 24, 2008 kl. 8:44 pm

    Klart du har midje! Jakken ble kjempefin, luen likeså. Veldig fine bilder du. *fnis*

  4. Kiwa said,

    august 24, 2008 kl. 8:47 pm

    Sykkelen har hatt fri en uke. Jeg har vært skikkelig forkjølet, tett og ekkel. Skal komme seg ut i morgen!

    Og tittei, joda bildene er fine de… La du merke til de fine pinnene også?

  5. Tittei said,

    august 24, 2008 kl. 8:50 pm

    Så fine pinner…..og stjerner… *dån*

  6. mimouna said,

    august 24, 2008 kl. 10:17 pm

    Så gøy jakke! Garnet høres jo superdeilig ut også. Kjekt å få seg et nytt yndlingsplagg!

    Apropos alpakkahalsen – alpakka kløør noe aldeles grusomt ja. Jeg tåler det meste av ull, men alpakkaskjerfet mitt stikker fryktelig. Så du er nok ikke den eneste spm har gjort den oppdagelse nei. Synd, for der er jo et nydelig garn.

  7. Cruzidull said,

    august 28, 2008 kl. 8:23 am

    Kjempefin jakke! Og oppstart til ny genser og lue! Her er det så mye som har skjedd siden sist jeg var innom (har du merket det på bloggstatistikken din i det siste eller?)
    Lekkert alt sammen, som vanlig. Jeg må bare spørre… hva gjør du med alle luene? Annet enn å rote dem bort i KJøben? Egentlig?
    😉

  8. Elisabeth said,

    august 28, 2008 kl. 2:55 pm

    Stilig topp til å ha over en ordinær genser, likte den kjempegodt…. Kanskje jeg også må strikke en slik, kunne også tenkt meg til å ha midje 🙂 Tror det nye prosjektet ditt blir fint også 🙂

  9. Strikkforbi said,

    august 28, 2008 kl. 8:01 pm

    Den var kjempe kul! Lua også. Jeg har prøvd meg på Mens de sov-lua di. Bilde i bloggen min om du vil se.

  10. amylin said,

    september 1, 2008 kl. 6:36 pm

    Så morsomt! Jeg har strikket akkurat samme jakke! Deilig og myk, ja. Jeg bruker også min mye. Fin farge på din.


Legg igjen en kommentar

