Noen luer

Joda, jeg strikker luer jeg. Nesten hele tiden. Det er jo alltid noen som ønsker seg luer, så da får jeg vel være snill jente og strikke noen da. De fleste blir til uten mønster, men i det siste så har det dukket opp ganske mange forskjellige eksemplarer av Turn a square laget av Jared Flood. Det er noe med denne luen som bare er så herlig å strikke.

Dette er en lue som ble til en kveld her. Hadde noe rester der og noe der. Den lange vrangvorden er strikket i dobbel Sisu og resten er i ett udefinerbart ullgarn fra Kina. Fellingen p toppen ses ikke så godt, men den ble skikkelig fin. Jeg har bare 8 nøster igjen av det flerfargete garnet, så, det kan absolutt bli noen luer. Den passer perfekt til Erik, og Sisu klør ikke, så da er vel sjansen der for at han bruker den også.

Har også strikket en hals til Erik. Denne kommer nok ikke til å bli brukt. Den klør rett og slett for mye. Jeg får strikke en annen i Sisu tenker jeg. Mønster til denne halsen finnes her og jeg likte passformen godt. Så det kan nok bli fler i ett kløfritt garn. Alle gutter må vel få en hals til vinteren…

Og siden overskriften faktisk sier noe om luer, altså i flertall, så får jeg legge ved bilde av en ny lue. Denne luen er strikket på pinne 9, garnet Hubro fra dale. Det er fryktelig tykt, jeg er ikke helt fornøyd med denne luen. Garnet er faktisk for tykt til at luen blir baggy, den står liksom bare ut som ett skikkelig eggehode… Jaja, det er jo mulig den kan brukes til noe…

Og hva denne gutten blir når han blir stor? Det er jammen ikke godt å si, men jeg regner med at det dreier seg om penger…

Oscar er i alle fall veldig opptatt av penger og går og lukter på dem, holder dem og nekter å gi dem fra seg…

6 kommentarer

  1. Chawo said,

    oktober 10, 2008 kl. 11:23 am

    Flotte luer og hals, du har strikket.Og Oscar må være en veldig klok gutt, det gjelder jo å starte tidlig,med sparing så da kan han jo ikke gi dem fra seg.

  2. mimouna said,

    oktober 10, 2008 kl. 11:24 am

    Vi er visst mange med dilla på Turn-a-Square ja! Denne ble fin, tror jammen jeg også har det Kina-garnet i hus. Det ble jo veldig morsomt mønster av det.

    Er halsen av samme garnet? Milo + tøymykner/balsam gjør underverker, jeg hadde noen skikkelige klø-garn i skjerfet jeg heklet. Har ikke hørt noen protester fra Frøken Dings som har bodd i det siden det var tørt.

    Den gutten din har visst skikkelig nese for penger ja! *fnis*

    Siden jeg nsten har skrevet norsk stil på siden din nå får jeg avslutte med å ønske deg og dine en god helg! :o)

  3. Nikoline said,

    oktober 10, 2008 kl. 11:27 am

    Den flerfarga lua fikk et fint mønster. Kansje Oscar tenker på statsbusjettet

  4. Tittei said,

    oktober 10, 2008 kl. 12:58 pm

    Ser ut for at Oscar har utmerkede gener. *fnis*
    Luene ble kjempefine og halsen også. Forsøk med sånn tøymykner/balsam som mimouna nevner, så kanskje den kan brukes likevel.

  5. mluni said,

    oktober 10, 2008 kl. 4:31 pm

    Fine ting som alltid. Syns garnet laga et råkult mønster på lua! Nå venter jeg bare på vottene?!?

  6. sisselS said,

    oktober 11, 2008 kl. 6:44 am

    Lua ble skikkelig stilig med det garnet. Det ser ut som det er en framtidig kremmer du har fått i hus:)
    Ønsker deg ei riktig så god helg.


Legg igjen en kommentar

