Mitered mittens

Her en dag så oppdaterte Dyveke bloggen sin og viste frem noen flotte votter. De var strikket i Noro Kureyon og var så fine at det tok ikke lange tiden før jeg måtte ha noen slike. Kvelden før hadde jeg ryddet i litt forskjellig garn, og der fant jeg to nøster Kureyon. Herlig!

Da var det jo bare å sette i gang!

Det å ta bilder av votter på hender når man er alene hjemme er ikke lett. Da er det bra man har fotoapparat med selvutløser og en kjøkkenbenk man kan bruke. Det tok ikke mer enn to små kvelder å strikke disse, ikke det en gang kanskje. Jeg skal helt klart strikke fler av disse ja. 40 masker på pinne 4,5. Herlig!

Til sist så er det bevis på at nepalteppet er ferdig. Nå må jeg bare sende det i posten til Banglamarie.

13 kommentarer

  1. Tittei said,

    oktober 11, 2008 kl. 2:41 pm

    Nydelige votter. Noro har utrolig fine farger. Kos deg med ti par til da. *fnis*

  2. amylin said,

    oktober 11, 2008 kl. 2:56 pm

    Så fine de ble i Noro! Det har jeg ikke tenkt på en gang, men jammen skal jeg strikke Mitered mittens i Noro, jeg også. God helg!

  3. Elisabeth said,

    oktober 11, 2008 kl. 2:59 pm

    Nydelige votter, og du har funnet den aldeles flotteste Norofargen også!

  4. mimouna said,

    oktober 11, 2008 kl. 3:44 pm

    De ble lekre! Jeg holder på med et par jeg også, men der går visst alt feil. Nå fikk jeg lyst til å bytte garn…

  5. Hege said,

    oktober 11, 2008 kl. 5:30 pm

    Flotte votter med nydelig farge 🙂

  6. Felisi said,

    oktober 11, 2008 kl. 7:09 pm

    Å, så lekre votter! Tror ikke jeg kommer utenom disse jeg heller…
    Gratulerer med toårsdagen på etterskudd, og brorgenseren ble superflott! Ikke rart noen er misunnelig ;o)

  7. lise said,

    oktober 11, 2008 kl. 11:25 pm

    Flotte votter. Jeg tror jeg trenger mer Kureyon, jeg!

  8. syglad said,

    oktober 12, 2008 kl. 7:45 am

    Kjempestilige votter og knallfint teppe 🙂

  9. oktober 12, 2008 kl. 11:46 am

    Så nydelige vottene ble!!! Fine farger!

  10. Cruzidull said,

    oktober 12, 2008 kl. 2:20 pm

    Lekre!

  11. Niko said,

    oktober 13, 2008 kl. 11:55 am

    Veldig fine tøffler til 3 små gutter. De vottene er bare helt rå.

  12. GreteR said,

    oktober 13, 2008 kl. 9:23 pm

    Så flotte desse vottane er.
    Ha ein fin dag. 🙂

  13. petronella said,

    oktober 22, 2008 kl. 8:11 am

    Virkelig flotte votter du har strikket. Holder på med et par selv, så det er veldig inspirerende å se hvor fint det kan bli til slutt 🙂
    Jeg har imidlertid en annen tommelfelling enn deg. Dvs at jeg øker og strikker inn tommel i siden midt mellom økningsmaskene, om du forstår hva jeg mener. Skal legge ut bilde av prosessen i bloggen etterhvert, så kan du evt se der hva jeg mener 🙂
    Ha en finfin dag.


Legg igjen en kommentar

