Fritidsgarnkjolen

På mandag ble jeg sykemeldt for tre nye uker, samme dag spurte jeg om tips til julegaver til hele familien, for noe må man jo gjøre når man er hjemme i mange uker. Men da sa Mmmarianne at jeg skulle gå ut og kjøpe julegaver til alle og samtidig finne en kjole/genser/tunika jeg ville ha til meg selv, og gå hjem og strikke denne. Det må jeg jo si var ett utrolig bra tips, så det gjorde jeg.

På tirsdag dro jeg tidlig til To Damer og kjøpte meg garn til denne kjolen. Jeg var kjempfornøyd og dro rett hjem og begynte å strikke. Tykke pinne, tykt garn og masse tid. Nå ser kjolen ut som dette.

Men så langt og ikke lenger. For nå er jeg tom for garn… I går var jeg på strikkebursdag hos dyveke og Tittei, målet var å få den ferdig… Det ble jeg ikke… Og for de som lurer, joda, jeg furter litt… Jeg sendte mail til May i natt og fikk svar i morges om at hun har garn i riktig innfarging og at det nå ligger og venter på meg. Så turen går nok ut dit i morgen tidlig ja. Jeg vil bli ferdig med kjolen!!

Litt fler bilder.

På onsdag ble Erik 5 år. Nå er han en hel hånd og det er stort.

Og i går var det familiebursdag og da fikk han noe han har ønsket veldig lenge. Vi husker faktisk ikke når han snakket om det for første gang, men det er ikke uten grunn at FK-butikken heter traktorbutikken i vårt hus.

En trøtraktor som er ganske stor var gave fra mormor. Og til jul har han allerede ønskelisten klar. Det er tilhenger og grabb og veltebøyle og lys og og og…

10 kommentarer

  1. Elisabeth said,

    november 2, 2008 kl. 7:19 pm

    En slik traktor er stor suksess! Vår femåring har hatt sin en stund nå, og det er aldri problemer med gaveidèer lenger. Nå har han ervervet seg tilhenger, frontlesser og vannvogn til sin, og alt er i drift daglig! Gratulerer på etterskudd til Erik!

  2. Elisabeth said,

    november 2, 2008 kl. 7:20 pm

    Skulle jo kommentere hvor fin kjolen er blitt også, ble helt satt ut av den traktoren jeg 🙂

  3. Fru Rønne said,

    november 2, 2008 kl. 8:01 pm

    Hvor bliver den kjole flot!!! Glæder mig at se den på 🙂

  4. mluni said,

    november 2, 2008 kl. 9:13 pm

    Tenk å være fem år og få en så fin traktor, heldig er han.

    Kjolen din blir rålekker, og så kjekt at du får mer garn med samme innfarging 🙂

  5. mimouna said,

    november 3, 2008 kl. 9:37 am

    Synes det var et kjempegodt råd du fikk, ingen tar skade av kjøpe-presanger, og noen ganger fortjener man å få noe fint selv. Kjolen blir lekker den, og så bra at der ordnet seg med garn da.

    Tror jeg har en rar gutt, for han bryr seg ikke om sin traktor. Her går det bare i småbiler. Kanskje når han blir større?

    Har sett på luelinken du la in på bloggen min, den var lur! Men fellingen på piratluen er min desiderte favoritt, den slår til og med Jared sin, hehe!

    Har veldig lyst til å bli med på strikketreff, men uten bil og med en mann som jobber mye kveld/natt klaffer det visst aldri… :o(

  6. Tutten said,

    november 3, 2008 kl. 7:32 pm

    Kjolen blir kjempelekker og heldige Erik som har fått seg en slik fin traktor.

  7. Mmmarianne said,

    november 3, 2008 kl. 8:18 pm

    Kjolen blir KNALLFIN! Hyggelig at man får være med åp de viktige beslutningene 🙂 Håper det går bedre med deg etterhvert! *klem*

  8. Tittei said,

    november 3, 2008 kl. 8:32 pm

    Hvem gir de beste rådene? Jo, andre strikkere selvsagt. *fnis*
    Kjolen ble fantastisk fin og jeg vet at den sitter som et skudd.
    Erik er en heldig liten kar som får akkurat det man trenger, for den grushaugen bak der blir vel ikke jevnet ut av seg selv vel?

  9. november 3, 2008 kl. 11:04 pm

    Gratulerer med 5- åring!
    Så nydelig kjolen blir!

  10. Erica said,

    november 4, 2008 kl. 7:19 pm

    Så flotte gutter du har! Og flott kjole som kler deg utmerket.


Legg igjen en kommentar

