Fritidskjole?

Eller skal jeg si Fritidslittlanggenser…

Det ble ikke akkurat slik jeg så for meg dette her, men den er skikkelig fin da! Brukte tilsammen 650 gr garn. Det gikk superfort å strikke denne, og jeg har nesten lyst på en til. Men nå har Erik i lengre tid snakket om når han skal få en genser med stjerner, så kanskje jeg må gi han noe. Vi får se.

kjole11

Mønster er funnet i Sandnes Garn sitt hefte Tema 17 og jeg brukte 650 gr garn og pinne 6.  Den er strikket i L og jeg er 171 høy og M/L i str til vanlig. Den er vid og god, men ikke så veldig lang. Så skulle jeg strikket den en gang til så hadde jeg strikket den en del lengre. Gjerne 10-15 cm etter full felling på bolen, og ermene ca 2-3 cm lenger. Men den er GOD og varm og fin!

kjole2

kjole3

Og dere? Det er november og slik var været før i dag! Dette er virkelig nødvendig energi som jeg har slukt til meg i dag.

sol

Og det var ikke bare meg, Mina har vært ute i nesten hele dag. Klatret, luktet, gravd og nytt livet.

mina

Ha en fin kveld alle!

14 kommentarer

  1. Elisabeth said,

    november 4, 2008 kl. 4:43 pm

    Dette blir nok mer tunika, men jeg tviler ikke på at den blir mye brukt! Den er kjempefin uansett hva den heter 🙂

  2. lise said,

    november 4, 2008 kl. 6:04 pm

    Den ble veldig fin. I grunnen var det en veldig fin lengde, og den passer supert til dongeribukse.

  3. Siren said,

    november 4, 2008 kl. 6:21 pm

    Utrolig flott «litt lang genser»! Den så delig og varm ut 🙂

  4. lbeat said,

    november 4, 2008 kl. 7:15 pm

    RÅfin!! Den ser superdeilig ut. Du er kjempeflink. (Mange lange setninger her ser jeg *ler*)

  5. Anne-Marte said,

    november 4, 2008 kl. 7:18 pm

    Så fin den kjolen var!!
    Likte godt fasongen på kjolen/tunikaen/lange genseren!=)

  6. Lina/hali said,

    november 4, 2008 kl. 7:25 pm

    Synes den ble kjempefin jeg, litt tunikapreg på den. 🙂

  7. LindaN said,

    november 4, 2008 kl. 8:26 pm

    Kjapt levert!! Og flott resultat 🙂

  8. Tonje said,

    november 4, 2008 kl. 9:08 pm

    Kjempefin kjole/tunika. Og for en fart du har på pinnene!!

  9. november 4, 2008 kl. 9:25 pm

    Så kjempefin den ble!!!

  10. Monai said,

    november 4, 2008 kl. 10:25 pm

    Den ble kjempefin og den er sikkert god å varm.Nydelig kattepus du har.

  11. Tittei said,

    november 4, 2008 kl. 10:34 pm

    Den ble tøff. Kiwa. Sikker på at du greier å slite den ut snart, så du må nok ha en til.

  12. Tutten said,

    november 4, 2008 kl. 11:00 pm

    Gratulerer med stilig kjole.

  13. Mmmarianne said,

    november 5, 2008 kl. 7:08 pm

    Den ble KJEMPEFIN!

  14. Synnøve said,

    november 5, 2008 kl. 7:31 pm

    Så uttrolig flott den kjolen ble. Og den kledde deg veldig godt.
    Flott pus har du også. Savner pusen min jeg. 🙂


Legg igjen en kommentar

