Skotta – en barnekjole på ett døgn

For en stund tilbake kjøpte jeg garn og mønster fra Birgirsdottir til denne nydelige barnekjolen. Men så ble garnet bare liggende i esken sin. Jeg har ingen jenter å strikke til, men min fetter har en nydelig liten jente som heter Oline, og hun kan få den. Så nå skal mormor, få gi den til henne i bursdagen hennes i januar. Håper og tror moren og Oline liker den.

skotta

Den er strikket i Lett lopi og veier hele 120 gr… har masse garn igjen etter garnpakken. Nesten sånn at jeg kan strikke en til om jeg bare fikser og strikser på farger. Pinne 4,5 og dette gikk raskt unna. Det som tok lengst tid var å brodere på sommerfuglkropper og hekle kanter rundt hals og ermehull.

skotta1

Små kjoler er så kjekt å strikke. Skulle gjerne hatt noen flere jenter å strikke til… Kanskje noen som har bare jenter, har lyst til å strikke noe guttete og så bytte! *fnis*

Ellers er det nattåpent i nærmeste garnbutikk i dag, og jeg har ingen penger til å handle for… Hva er da vitsen med nattåpent??

12 kommentarer

  1. lise said,

    november 21, 2008 kl. 7:01 pm

    Det er ingen vits med døgnåpent, la dem bare sitte og dingle med beina og kjede seg, mens vi fornuftlige jenter holder oss hjemme i varmen i det såpeglatte føret. Hvem har råd til å reparere bilen etter smellen, liksom? Plutselig er ikke et nøste så dyrt likevel. Fin-fin sammenligning hva?

  2. amylin said,

    november 21, 2008 kl. 7:26 pm

    Så flott kjole! Kanskje et prosjekt for Lett Lopi-garnet som jeg har igjen. Hvor mange gram gikk det med av bunnfargen?

  3. lbeat said,

    november 21, 2008 kl. 7:52 pm

    nattåpent altså? hmmm…godt det er langt vekke. Dessuten, nettbutikker har døgnåpent. Thihi. Og den kjolen ble sååå knallfin. Oline er den lille, søte jenta som har en mamma med nyyyydelig dialekt?

  4. LindaN said,

    november 21, 2008 kl. 9:35 pm

    Så fin kjole!! Jeg har jo jente å strikke til – men hun må bestikkes for å gå med det jeg strikker, så da er det ikke like gøy lenger…. 😦

  5. mluni said,

    november 21, 2008 kl. 9:43 pm

    Kjempefin kjole, og så kjapt du har produsert den!

    Å bare ha jente hjelper lite når jenta heller bruker HM-acryl enn hjemmestrikka alpakka.

  6. november 21, 2008 kl. 10:20 pm

    Nydelig kjole! Heldig er den jenta som får den i presang.

  7. sisselS said,

    november 22, 2008 kl. 7:24 am

    Det var en flott kjole, og jeg regner med at mottakeren blir godt fornøyd.

  8. Tutten said,

    november 25, 2008 kl. 5:12 pm

    Kjolen ble lekker.Mottaker blir nok veldig fornøyd.

  9. Cruzidull said,

    november 27, 2008 kl. 8:31 pm

    Klarer ikke å lukke øynene for kjolen din, jeg. Kjempelekker.
    Kom du deg på nattåpent? Ellers er det nattåpent mange andre steder og. Jeg gikk f.eks nettopp innom 123knit. Så der sprakk pcsparingen. Igjen.

  10. mimouna said,

    november 29, 2008 kl. 9:34 am

    Så fin kjole! Du kan jo bruke selve grunnformen og lage eget mønster med de fargene du har igjen? Mini-Klukka kanskje?

  11. Elin said,

    desember 3, 2008 kl. 3:58 pm

    Å for en nydelig kjole!!! Når jeg har strikka og tova meg nedover lista, og nærmer meg bunnen- skal jeg bestille garn fra Birgirsdottir jeg også. Hadde planer om å strikke en kjole til meg selv, men nå spørs det om jeg ryker på en sånn søt kjole med sommerfugler på til et tante- eller venninnebarn i tillegg. Virkelig skjønn! Ha en fin adventstid! Mvh Elin

  12. Cruzidull said,

    desember 5, 2008 kl. 10:34 am

    Jeg blir ikke mindre keen av å se den lekre kjolen hver gang jeg er innom (og du kjenner jo statistikken, det er ofte!). Vil bare ønske deg en god helg med en aldri så lliten TAGG!


Legg igjen en kommentar

