Kjole i alpakka

Jeg har en niese som fyller 5 år i januar. Jeg er ganske glad for at jeg har akkurat denne niesen. Hun er i en kjempeflott alder for strikkete jenteting. Her i huset har jeg jo allerede en 5-åring, men av en eller annen grunn så vil ikke han ha på seg nydelig kjoler og søte ponchoer. Så da «går det utover» lille niese.

kjole1

Nå er ikke jeg veldig fan av rosa, men rosa sammen med andre farger går greit. Denne kjolen fant jeg i ett sandneshefte. Nr 0807 Barn. Egentlig er den strikket i Smart, men jeg ville heller strikke den i alpakka. Jeg har brukt litt over 200 gr på pinne 3,5 og 4,5. Den gikk ganske raskt å strikke, det har bare vært en del pauser innimellom.

kjole2

Nå kan jeg krysse av enda en ferdig julegave, så får vi bare håpe at lille niese blir fornøyd, selv om den ikke er rosa og prinsessete…

20 kommentarer

  1. Kicki said,

    desember 13, 2008 kl. 12:46 am

    Kjempefin,Kiwa!! Tenker det blir en fornøyd niese.

  2. Tittei said,

    desember 13, 2008 kl. 12:46 am

    Nydelig. Niesen blir selvsagt fornøyd og elsker sin strikkende tante enda mer.

  3. mluni said,

    desember 13, 2008 kl. 12:49 am

    Kjempefin. Er helt enig med deg ang. rosa, sammen med andre farger kan det faktisk fungere helt greit.

  4. lise said,

    desember 13, 2008 kl. 1:36 am

    Jeg tipper denne er helt prinsessete nok, og at en liten niese blir henrykt om halvannen uke.

  5. desember 13, 2008 kl. 6:24 am

    Pretty in pink 🙂

    Det blir spennende å se hva niesen sier

  6. sisselS said,

    desember 13, 2008 kl. 8:02 am

    Vet du hva jeg tror; niesa di kommer til å bli storfornøyd med denne. Kjempefin er den.

  7. Baddie said,

    desember 13, 2008 kl. 10:37 am

    Kjempefin kjole. Tror nok den er rosa nok til at hun blir kjempefornøyd, og for en snill tante hun har.

  8. Kate said,

    desember 13, 2008 kl. 12:50 pm

    Jeg tror nok at det blir ei strålende fornøyd jente. Kjempeflott.

  9. desember 13, 2008 kl. 2:42 pm

    Skikkelig søt kjole 🙂

  10. linn said,

    desember 13, 2008 kl. 2:52 pm

    tror nok hun bli godt fornoeyd, sitter jo her med ei som blir fem i april..og hun ville veldig gjerne haa saanne kjoler..prinsesse og barbie hekta som hun er!

  11. Cruzidull said,

    desember 13, 2008 kl. 6:53 pm

    lekker lekker lekker!!!
    😀

  12. sipusa said,

    desember 13, 2008 kl. 7:10 pm

    Håper det!
    Jeg synes i hvert fall den er kjempefin, men jeg er nok ikke fem år og prinsessegal så min stemme teller kanskje ikke;-)

  13. Sandra said,

    desember 13, 2008 kl. 8:07 pm

    Kjempefin kjole =)

  14. Melis said,

    desember 13, 2008 kl. 11:29 pm

    Så flott den ble 🙂 Jeg hadde blitt kjempefornøyd og håper hun blir det også 🙂

  15. Monai said,

    desember 14, 2008 kl. 1:12 am

    Flott kjole!

  16. Hege said,

    desember 17, 2008 kl. 9:47 am

    Flott kjole!
    Min datter er heller ikke spesielt begeistret for strikka klær…
    Så du er heldig som har en niese å strikke til, selv er alle mine tantebarn gutter…

  17. Synnøve said,

    desember 18, 2008 kl. 10:40 pm

    Nydelig kjole. Heldig du som har tantejente i rett alder for slikt. Mine er 13 og 14, så strikketing er ikke særlig pop for tiden. Dvs. luer går greit da. 🙂

  18. Tutten said,

    desember 20, 2008 kl. 12:27 am

    Jeg er helt sikker på at niesen din blir meget fornøyd med den flotte kjolen.

  19. irenetur said,

    desember 20, 2008 kl. 6:43 pm

    Heldige niese, kjolen var nydelig. Det ligger en utfordring til deg i bloggen min.

  20. lbeat said,

    desember 28, 2008 kl. 11:49 pm

    Så utrolig flott den ble 😀


Legg igjen en kommentar

