Godt nytt år – 2009

Da var 2008 ferdig og 2009 er helt nytt. Sammen med det nye året kommer det luealong, sokkealong og vottealong. Jeg lurer på om jeg har tatt litt vann over hodet her. Men uansett. Jeg har strikket de to luene som er gitt for januar. Her er bildet av den ene luen av de fire jeg har strikket.

januarlue

Ok, utrolig dårlig bilde, men sånn går det når man pakker inn julegaver alene og er i mangel av ett hode. Dette er i alle fall Boy hat og er strikket i Jo Sharp Silkroad aran. Tror jeg.

Ellers har jul og nyttår gått relativt stille og rolig for seg. Julen ble feiret på østlandet, koselig og mange mange mennesker. I år fikk jeg faktisk tatt ett bilde av gutta i finstasen, foran juletreet. Har en plan om å klare å få det til hvert år.

jul

Vi hadde noen deilige dager på fjellet også. Mange minusgrader, men masse sol og god varme i hytten, gjorde det hele veldig bra. At mormor stod opp med gutta slik at vi foreldre fikk sove til rundt ti, gjorde heller ikke noe.

Til jul har guttene fått masse Brio-tog. Erik hadde en god del fra før, og i går fant vi ut at vi skulle se hvor stor bane vi kunne bygge. Det er ikke veldig lett å bygge togbane med to gutter på to år som bare liker å ta dem fra hverandre. Men med litt godvilje og en skål kakemenn klarte vi det også.

togbanetog

Det siste nye er batteridrevne tog og fergen. I tillegg til steinknuserbroen og en hel del skinner. Det er moro med Brio-tog!! Det synes vi alle!

Jeg vil til slutt ønske alle dere som er innom et riktig godt nytt år! Håper det blir ett år dere vil minnes med glede!

8 kommentarer

  1. medina said,

    januar 2, 2009 kl. 1:08 am

    Stilig lue du har strikka!

  2. Tittei said,

    januar 2, 2009 kl. 1:28 am

    Så fine gutter du har.Herlig! ~~~:o)

  3. lise said,

    januar 2, 2009 kl. 1:35 am

    Skjønne gutter! Her hos oss er det lego og warhammer som ruler. Ha et godt nytt år, Kiwa – måtte det bli mye moro!

  4. Tutten said,

    januar 2, 2009 kl. 10:40 am

    Herlig bilde av tre glade gutter.Ønsker dere et riktig godt nytt år.

  5. Elisabeth said,

    januar 2, 2009 kl. 10:54 am

    Guttene er så herlige, og det er nydelig med bilder foran juletreet. Ikke alltid de blir vellykket, men… Et år hadde vi en vrælende 2-åring på absolutt alle bildene. Var akkurat stått opp etter hvilen, så timingen var ikke så god 🙂

  6. januar 2, 2009 kl. 5:46 pm

    Herlige og forventningsfulle smågutter forran treet!! En bragd å få samlet alle til felles bilde – det har ikke jeg klart i år…
    Lykke til med alle alongene i 2009. Du har gjort en bra innsats så langt 😉
    Godt nytt år!

  7. vivi said,

    januar 2, 2009 kl. 9:59 pm

    Herlige gutter du har! Nå lurer jeg på noe. Hva veier mest? Garnlageret, eller guttene? Hihi.
    Jeg har forresten også masse togbane på loftet, jentungen elsket å leke med den:o)

    Riktig godt nyttår!

  8. lbeat said,

    januar 3, 2009 kl. 2:22 pm

    Briotog er noe av det gøyeste som finnes!! Konrad fikk den steinknusesaken til jul han også. Nydelig bilde av gutta og jeg håper 2009 blir et strålende år for dere alle.


Legg igjen en kommentar

