Dead fish walking!

I vinter kom Knitty ut med nye mønstre. Det er alltid like spennende å se hva som dukker opp. Det er noe for enhver smak, noe fint, noe stilig og noe for spesielt interesserte. Denne gangen var det en del snodig, men samtidig veldig morsomt. Jeg er, som mange vet, på evinnelig jakt etter nye luemønstre. Tittei og jeg startet nå i januar opp igjen med ny luealong, og da trenger vi minst 12 nye luer. Gleden var stor da det viste seg å være ganske mange luer denne gangen. Nåja, i alle fall fire. Og ikke alle er like brukendes i alongen.

Det tok uansett ikke lang tid før en viss person dukket opp på msn og «forlangte» å få bestemme en lue. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke var særlig overrasket da jeg så mønsteret hun ville ha… Nå kommer ikke denne luen til å være med i alongen, derfor er sjansen liten (tror jeg da) for at hun vil strikke den selv.

For å gjøre en lang tankeprosess kort. Jeg hadde garnveiing, fant ut at jeg måtte bruke restegarn, husket på luemønsteret og min kjære fiskegale strikkevenninne…  Veien fra tanke til handling var kort. Jeg fant frem posen med restegarn i Smart og begynte å strikke. To kvelder senere, litt banning og mye glede, var fisken født. Den ble jo kul da!!

fiskelue

mønster: Fish hat (dead or alive)

Garn: 125 gr Smart fra Sandnes

Pinne 4.

Vanskelighetsgrad: Superenkel. Litt langdryg, men veldig enkel!!

30 kommentarer

  1. mluni said,

    januar 6, 2009 kl. 7:30 pm

    Fantastisk!!! Nå venter vi bare på å se den med sin nye eier i gapet 🙂

  2. ida said,

    januar 6, 2009 kl. 7:33 pm

    Så utrolig kul lue! Den kommer nok til å vekke oppsikt 🙂 Synd linken ikke funker til mønsteret..

  3. Cruzidull said,

    januar 6, 2009 kl. 7:35 pm

    Verdens beste lue!!!

  4. Tittei said,

    januar 6, 2009 kl. 7:59 pm

    Hihihi, jeg ler fortsatt.

  5. Heklejenta said,

    januar 6, 2009 kl. 8:13 pm

    For en gøyal lue! Skikkelig kul! He, he…

  6. lenak said,

    januar 6, 2009 kl. 8:29 pm

    knall tøff lue!!

  7. Ingrid said,

    januar 6, 2009 kl. 9:10 pm

    He he. Artig lue!

  8. lise said,

    januar 6, 2009 kl. 9:12 pm

    Hoho. Fiskenes hevn, liksom.

  9. Tutten said,

    januar 6, 2009 kl. 9:13 pm

    Kjempetøff lue.

  10. Erica said,

    januar 6, 2009 kl. 9:15 pm

    Den var überkul! Mønster er printet ut og jeg tror jeg trenger en slik lue selv. Rett og slett bare for å vekke oppsikt.

  11. Annakin said,

    januar 6, 2009 kl. 10:08 pm

    Den är supertuff!!

  12. Pillen said,

    januar 6, 2009 kl. 10:30 pm

    Überkul lue!

  13. Melis said,

    januar 6, 2009 kl. 10:33 pm

    He he he he….

    Den ble bare døds morsom da 🙂 🙂

    Kanon stillig.

  14. wims said,

    januar 6, 2009 kl. 10:46 pm

    Den her ble jo knallstili 🙂

  15. januar 6, 2009 kl. 11:02 pm

    I all verden! Hahaha! Genial lue!! Ble jo sittende og kikke på den en stund, jo. Masse fine detaljer! :0)

  16. Randi said,

    januar 6, 2009 kl. 11:52 pm

    SÅÅÅÅ bra!!

  17. UnePune said,

    januar 7, 2009 kl. 1:04 am

    Tøffaste lua jeg har sett på lenge!

  18. Bente B said,

    januar 7, 2009 kl. 9:42 am

    Denne er bare kjempestilig!!!!

  19. *maria* said,

    januar 7, 2009 kl. 1:07 pm

    Denne luå va bare sjefs kule. Ler kver gang eg ser bilde av den. Denne MÅ eg bare ha. Tror fiskeglade svigers også må ha ein sånn ja.

  20. mimouna said,

    januar 7, 2009 kl. 3:31 pm

    HVA, kommer ikke denne i alongen? Det kunne jo ha blitt årets morsomste visningstråd. *fnis* Kjempegøy lue, og jeg har muligens litt restegarn jeg også. (Nok til en hel fiskestim egentlig…..) Heldige Cruzidull! :o)

  21. Elin said,

    januar 7, 2009 kl. 3:36 pm

    Så tøffe luer! Jeg elsker å strikke luer- nettopp ferdig med en «Dragspelbasker» strikket av Visjögarn, morsom den også! Fikk lyst til å strikke sånn en fiskelue, men ser at mønsteret er på engelsk- og da vokser det opp en stor sperre med èn gang. Hadde vært moro å vært med på lue-along, men der er vel også mange mønstre på engelsk, så jeg får la det være. Får heller kose meg med å se på deres flotte, stilige og morsomme luer. Ha en fin uke!

  22. Tone said,

    januar 7, 2009 kl. 4:04 pm

    Ha-ha-ha! Den var jo både morsom og fin! Både store og små ønsket seg den rundt meg her!

  23. Sommerfuglen said,

    januar 8, 2009 kl. 4:52 pm

    Fancy lue! Blir nok godt mottatt, ja.
    Neida, fryser ikke ihjel enda, og nå ser det ut til å bli mildere. Heldigvis. Og så er det jo bare litt over tre uker til hjemreise. Lykke!
    Ha en strålende flott uke, og ikke regn bort i helgen!

  24. mimouna said,

    januar 10, 2009 kl. 7:14 pm

    Tusen takk for kjempefin premie i luealongen! Den er nå behørig blogget, selv om jeg måtte sloss for å få tak i innholdet. :o)

    God helg til deg og dine! *klem*

  25. Erica said,

    januar 14, 2009 kl. 8:56 am

    Jeg har også strikka fiskelue nå! Skal blogges senere i dag.

    Til Revolution brukte jeg ca 88gram av hver farge, men da måtte jeg skippe den siste sirkelen pga for lite garn. Regna ut at det kreves 99gram av hver farge til mønsteret om man bruker Rubin-tykkelse. Med andre ord er det greit med 3 nøster om man skal kjøpe inn, ellers ville jeg brukt restegarn og strikka så langt jeg kom.

  26. januar 14, 2009 kl. 12:45 pm

    […] at jeg så hvor kul lue Kiwa hadde strikka måtte jeg bare herme. Mønsteret er fra Knitty og heter Fish Hat[Dead or Alive?]. […]

  27. Monai said,

    januar 14, 2009 kl. 3:10 pm

    Så flott og morsom lue du har strikket.

  28. Beatemora said,

    januar 17, 2009 kl. 6:34 pm

    Nå har jeg kost meg lenge på siden din. Har sett igjennom alt det flotte du har laget. Mye mye fint her. Er akkurat begynt på cobbleston genser til min man. Gøy å se den i barnestørrels. Tror jeg må prøve meg på det seinere en gang 🙂 Ha en god helg videre.

  29. Lena said,

    januar 23, 2009 kl. 1:33 am

    Hei.
    Har sett veldig på denne oppskrifta og har veldig lyst å strikke en slik lue.
    Men jeg skjønner rett å slett ikke bæret av oppskrifta.
    Du har den ikke tilfeldigvis på norsk?

  30. sipusa said,

    januar 31, 2009 kl. 4:45 pm

    Juhuuu! Der var den, den der lua er bare helt fantastisk:-D


Legg igjen en kommentar

