Strikkemaskinens gleder og irritasjonsmoment…

Joda, jeg strikker, masse! Mye på strikkemaskinen, men det er fortsatt mye kamp med den. Vi er ikke helt venner. Noe blir ferdig og fint, annet blir ikke fint.

tigerbukse

Her er den jeg er mest fornøyd med til nå. Tigerbukse til Erik. Strikket det meste på strikkemaskinen, og strikket deretter vrangbord rundt ankler og i livet. Den er ikke prøvd enda, med da kommer det fler bilder.

strikketc3b8y

Og her er en haug. Det er ikke Haugen, men det er en haug. En haug full av strikkede ting som ikke er ferdig montert, trådfestet eller ferdig strikket. Det er toveteppet mitt. Jeg var ferdig, en liten stund. Helt til jeg sjekket opp strikkefastheten på stripene, noe som viste seg å være lurt. Jeg har da strikket opp og rekket opp 450 gram Tove… Det var kjedelig det. Så det er litt irritasjon rundt det teppet, så det venter litt. Ellers er det en hals, februarluen, noen sokker og en ullbukse som ligger her.

kariusDette er også strikket på maskinen. Det er et kariusskjerf strikket i nature wool. Jeg er veldig fornøyd. Men, *kremt*, det mangler litt trådfest… Jeg vuderer å invitere Tittei hit, mest for å montere og holde trådfest, men også fordi det er koselig.

Og ja, Tittei og jeg har også strikket tre babytepper som skal til Nepal. De må bare monteres først. *sukk* En ting jeg har erfart med strikkemaskin; det går veldig raskt å strikke opp masse garn, men det tar mye tid å montere dem etterpå…

4 kommentarer

  1. Tittei said,

    februar 1, 2009 kl. 1:32 pm

    Jeg er med på trådfester når som helst jeg. Hihi. Men den lua har du vel ikke strikket på maskinen…
    Jeg gruer meg til teppemontering, men antar det kjennes bra ut etterpå. :p

  2. Tittei said,

    februar 1, 2009 kl. 1:33 pm

    Og buksen var knalltøff!

  3. Linda said,

    februar 1, 2009 kl. 2:53 pm

    Oj, det var masse tråder å feste! Men du har strikket masse flott også da, det er sikkert noen som blir veldig glad for en slik deilig ullbukse!

    Ha en flott søndag og en flott ny uke!

  4. Marita said,

    februar 1, 2009 kl. 6:45 pm

    Du er like iherdig som alltid. Buksen ble jo knallfin da og så greit å ta sånn kjedelig strikk på maskin! Trådfesting er TV-jobb – tenk på det som positivt så går det så greit så.


Legg igjen en kommentar

