Syndrom

Jeg lider av et nytt og ukjent (?) syndrom om dagen. Jeg startet nye strikkeprosjekter, hele tiden! Jeg strikker litt, finner noe nytt, starter det, strikker litt, finner noe nytt og strikker det. Det er slitsomt, men også veldig kjekt! Det er jo tross alt kjekt å strikke mye og finne nye fine ting man kan lage.

Men på pinnene nå finnes det ganske masse. Nå ble jeg ferdig med januarvotter og sokker, det var jo bra. I tillegg strikker jeg 10 pinner på nøstebarnteppet hver dag. Det er ikke så alt for lenge igjen der. Jeg er ferdig med februarluen, om man ser vekk fra monteringen. Jeg har strikket 15 lapper til nytt lappeteppe. Skal ha 36 lapper, så det nærmer seg noe. Ved siden av meg i sofaen ligger det to enkle barnesokker. De er ikke ett par, men single sokker… En enkel tovetøffel ligger her også. Om jeg skal nevne alle nøstene som har funnet veien opp i sofaen, i håp om å bli noe fint, ja da blir det en lang liste her.

Så til saken. Jeg satt på nett her en dag. Det er jo ikke noe nytt i seg selv, men jeg satt nå her og surfet på Hobbyboden. Der spurte noen om noen fine sikksakkvotter. Hmm, spennende, tenkte jeg, og fulgte med på utviklingen i den tråden. Der dukket det opp en link til noen votter. Det tok ikke lange tiden før jeg hadde funnet frem garn og pinner. Men, jeg skjønte ikke NOE av mønsteret. Etter mange stygge ord, hodekløing og utspørring av kjente på msn, fikk jeg til slutt hjelp på HB. Det jeg ikke skjønte var tvebåndstrikk. Nå vet jeg hva det er og hvordan man gjør det.

sikksakk

Mine sikksakker strikkes i Sandnes alpakka på pinne 3,5. Deilig! De blir helt supre og fine og jeg gleder meg masse til de er ferdig!

9 kommentarer

  1. Tittei said,

    februar 1, 2009 kl. 4:01 pm

    Nydelig! Kjapp deg med den andre da, det er meldt kaldere til uka.

  2. Silje said,

    februar 1, 2009 kl. 4:24 pm

    Åååå de var skikkelig kule!!! Lykke til med neste vott!

  3. tonemi said,

    februar 1, 2009 kl. 4:36 pm

    Flotte votter….jeg holder på med akkurat de samme:-) I tillegg starter jeg også på nye prosjekter hele tiden….

  4. Beatemora said,

    februar 1, 2009 kl. 5:19 pm

    kjenner igjen det med mange prosjekter ja, og en runde på nett hjelper jo ikke akkurat på, det dukker jo opp fine prosjekter hele tiden, som vottene dine her…

  5. lise said,

    februar 1, 2009 kl. 5:33 pm

    Høh, syndrom du liksom. Jeg kjenner igjen symptomene, men nekter for å ha et syndrom. *host*

    Fin vott!

  6. Marita said,

    februar 1, 2009 kl. 6:43 pm

    oj, lekre!

  7. Elisabeth said,

    februar 1, 2009 kl. 7:51 pm

    Morsomme votter, og i alpakka blir de nok deilige!

  8. petronella said,

    februar 3, 2009 kl. 9:07 am

    Hei – vi lider nok av samme syndrom. Kjenner du til om det finnes noen støttegruppe for oss?
    Vottene blir kjempefine, når du bare blir ferdige med dem 😉

  9. Tutten said,

    februar 8, 2009 kl. 10:30 pm

    Tror ikke det er et ukjent syndrom å begynne på flere ting på en gang (kjenner til det her i huset hi-hi )Vottene ser flottte ut.Ha en strålende uke.Håper vi treffes snart 🙂


Legg igjen en kommentar

