Ugler

Jeg kom over noen stilig mønster her en dag. Ugler, det er ugler over alt. Utrolig mye stilig. Jeg er også på evig jakt etter noe jeg kan bruke garnet mitt på… Da jeg kom over dette mønsteret og i tillegg hadde garn som passet og var perfekt, ja da var det jo bare å legge opp og strikke den da. Som sagt, så gjort. Jeg la opp på mandag forrige uke, og fredag var den ferdig med festede tråder. Herlig!

ugleriMønster: O w l s

Pinne: 6 og 7

Garn: Gedifra Akona 415 gr.

ugle

I tillegg har jeg strikket litt annet.

En lue på bestilling.

mesiMønster: Mesi (ravelink)

Garn: Dale Falk 75 gr

Pinne 4

hedgardOg ja, da jeg strikket uglegenseren, og presenterte den til mottageren, fikk jeg vite at hun er hekta på ugler om dagen. Ja, da får hun få en ugle da… Hils på Hedgard. (fnis) Mønster finnes her. Jeg har laget min i Smart fra Sandnes.

Og til slutt noen mittered mittens, strikket i fritidsgarn. Litt store og tykke. Ikke min favoritt. Så det kommer ikke fler herfra…

mittered-mittensDet er kjekt å strikke om dagen og da blir det litt ferdige ting også. Har strikket opp 2321 gr av garnlageret til nå i år. Og det er kun det som er strikket for hånd. Herlig!

6 kommentarer

  1. sol said,

    februar 12, 2009 kl. 9:33 pm

    IGLE!! *lykke*

  2. sol said,

    februar 12, 2009 kl. 9:33 pm

    eventuelt, ugle..

  3. mluni said,

    februar 12, 2009 kl. 10:51 pm

    Fin genser, fine votter, fin lue – og Hedgard er aldeles nusselig med sitt noe skjeløyde syn på verden

  4. Monai said,

    februar 12, 2009 kl. 11:17 pm

    Så mye fint du har laget.

  5. Tutten said,

    februar 14, 2009 kl. 2:59 pm

    Jammen santen er du produktiv for tiden 🙂 Lekker uglegenser,lue ,votter og heklet ugle.Ha en strålende helg.

  6. Lena said,

    mars 2, 2009 kl. 10:39 am

    Å så stilig uglegenser!!!
    Lagret linken jeg,… lurer på om det kanskje må bli en sånn på meg 😉

    Hvor i huleste greier du å strikke alt som du gjør med tre småtasser??
    Mine er ikke så små lenger, men jeg får ikke strikket en brøkdel av alt jeg har lyst til :S


Legg igjen en kommentar

