Jeg lever!

Ja, jeg lever faktisk, det er bare bloggen som har vært litt (?) død i det siste. Har ikke helt hatt gnisten til blogging. Formen min er veldig opp og ned, jeg kunne tenkt meg å være litt oftere oppe, enn nede, men det er vel ikke slikt man kan bestille. Jeg ser at forrige innlegg var 1. mars. Det er ikke bra. Det har skjedd veldig mye på denne tiden.

I år, som i fjor, har jeg meldt meg på Sock Madness. Forskjellen på disse to årene er at jeg i år har selskap av Dyveke. Det hjelper på motivasjonen. Er så langt med videre til 3. runde, og venter på nytt mønster i disse dager. Til nå har vi strikket Tropical Mer-Tini:

Strikket på pinne 2,5 i garn håndfarget av HK.

Og vi har strikket Tokena:

Her har jeg brukt Opal 4 tråds og Lorna Laces. Disse sokkene var utrolig kjedelig å strikke og egnet seg dårlig som fotballkamppåtvstrikketøy. Menmen, vi ble ferdig 2 døgn etter at mønsteret landet i mailboksen. Og da stresset vi ikke en gang. Dyveke og jeg leverte mandag 6. mars, og fortsatt er ikke folk ferdig. Jeg er, også i år, litt forundret over menneskers tolkning av hurtigstrikk. Jeg synes personlig at 2 uker på ett par sokker, ikke er hurtigstrikk… Uansett hvor mye man jobber og har familie.

Ok, så nå venter vi på at den aller siste deltageren skal bli ferdig slik at vi kan få nytt mønster. Det er kjedelig med all denne ventingen.

Utover disse sokkene har jeg også strikket litt annet. Det var, som mange vet, en konkurranse på HB for en tid tilbake. Man skulle samle poeng for regionslaget sitt. Og ja, når det er konkurranse, ja da strikker man som gal. Eller hekler. Disse tingene jeg laget er ikke spesielt spennende, og ikke er det spesielt fine bilder heller, men en liten liste over det jeg laget, kan dere få.

  • En jentekjole i Karaoke. (Nå har Maria fått denne, og jeg håper den passer.)
  • To par sokker
  • Et høydetreningsteppe som nå er plassert på hytten
  • En høydetreningssjelevarmer som også er på hytten, til bruk kombinert med høydetreningsteppet
  • To luer
  • Fem eggeluer
  • 10 påskeegg
  • Et heklet barneskjerf
  • To heklede pannebånd
  • En heklet hals
  • Tre kjøkkenkluter
  • Et par pulsvarmere
  • Et sjal i englemasker

Og jeg blir svett, får vondt i hender, skuldre og hode og blir strikkelei, bare av å lese listen. Moro mens det står på, men utrolig utmattende. At vi fikk sockmadness mønster bare noen timer etter at konkurransen var over, hjalp ikke veldig på strikkelysten.

Bilde av Oscar i karaokekjolen. Bare for å vise den dårlige kvaliteten på bildene som ble tatt underkonkurransen.

Nå har jeg masse på pinnene. Det er ingenting som er morsomt å strikke, det er ingenting jeg har lyst til å strikke, jeg har lyst til å strikke alt, men alt jeg har lyst til å strikke har jeg ikke noe garn til. På To Damer på tirsdag kjøpte jeg med noe garn som jeg nå strikker dominoteppe av. Det blir veldig fint, går egentlig ganske raskt, men er ikke veldig spennende. Jeg tror nok bare jeg er litt sliten om dagen. Sliten og giddalaus.

Men jeg lever, det er sol og vi holder på å lage terasse. Det kan jo ikke bli så veldig mye bedre enn dette da!

Nyt våren!

7 kommentarer

  1. Tittei said,

    april 16, 2009 kl. 8:48 pm

    *klem*

  2. Kicki said,

    april 16, 2009 kl. 9:09 pm

    Jeez, for en liste, ble jo helt svett jeg også😉 Håper du får flere gode dager nå fremover.

  3. mimouna said,

    april 16, 2009 kl. 10:03 pm

    Godt å se at det står til liv. Våren er visst en tid da mange av oss mister gnisten litt med både blogging og annet. Ellers driver jeg også med å slanke garnet ditt, hihi. ;o)

    Håper ting går bedre framover. *klem*

  4. Sommerfuglen said,

    april 16, 2009 kl. 10:26 pm

    Sokkene er kjempefine.
    Hubroen er vakuumpakket for å få plass i kofferten- tusen takk!
    Håper på gode dager for deg fremover!

  5. lise said,

    april 17, 2009 kl. 7:56 pm

    Etter produksjonen å dømme er du særdeles levende, ja! Oscar er virkelig søt som en jente (men ikke si det til ham).

    *klem*

  6. Monai said,

    april 21, 2009 kl. 4:30 pm

    Flotte sokker du har strikket.Håper formen din blir stigende etterhvert.

  7. vivi said,

    april 22, 2009 kl. 8:10 pm

    Klem til deg! Jeg har ikke blogget siden januar *rødme*


Legg igjen en kommentar

