Sock madness fortsetter enda lenger

Jada, sock madness holder det gående, eller skal jeg si at jeg holder det gående i sock madness. Det er galskap dette her, men du og du hvor kjekk galskap det er. Mønsteret for runde fire kom ut kl fire natt til fredag 1. mai. 1. mai er som mange vet en fridag hvor ingen barn er i barnehage. Det innebærer jo derfor at barnehagebarn er hjemme og maser hull i hodet på foreldre. Denne 1. mai deltok også mannen i huset i ett sykkelritt på formiddagen og i tillegg var det store planer om å bygge terrasse på ettermiddagen. Ingen av disse tingene passet inn med nytt sock madness-mønster. Jeg hadde planer om å la sokker være sokker og heller slappe av og kose meg. Men da jeg så mønsteret så visste jeg at disse sokkene kunne strikkes fort og gale. Ikke noe problem. Som sagt, så gjort. Sokkene ble levert kl 02.05 natt til lørdag. Og da hadde jeg sovet hele natten, vært alene med ungene frem til kl 14, vært ute i hagen og jobbet med blomsterbed og terrasse og vært mamma. Så disse sokkene er faktisk superenkle å strikke. Og fine ble de også!

Strikket på pinne 2,5 i Sisu og et håndfarget garn fra AvaAdore. Fargene er helt feil. Det lyse garnet er helt knallguloransje og det andre er petrol/teal. De er helt supre! Digger disse sokkene.

Og hagen? Den blir bedre og bedre!

Først kom ett lass med materialer:

lass

Så var det bare å bygge. Ok, kanskje ikke bare bare, men vi gjør da så best vi kan. Dette er litt under halvparten av den totale terrassen. Den blir på ca 55-60 kvm til slutt. Og legg merke til det fine kirsebærtreet i bakgrunne.

terrasse

Og bare sånn helt til slutt, om noen føler for å kjøpe gave til meg, så er en av disse helt ok.

dillamant

To fine diamanter, 1 karat, reneste og klareste variant, princess cut og gassan 121. Vakkert og langt fra min lommebok. Og ja, de er min hånd de ligger på. Men samtidig så må jeg innrømme at diamanter er finest på denne måten. Helt alene uten noe som helst dill. Menmen, kanskje jeg får meg en dillamant (som Erik sa som toåring) når jeg blir voksen.

12 kommentarer

  1. Tittei said,

    mai 5, 2009 kl. 8:51 pm

    Håper du får akkurat så mange dillamanter du ønsker deg.
    *planlegger kirsebærslang*

  2. lise said,

    mai 5, 2009 kl. 9:19 pm

    Flotte sokker og … eh … lovende hage.Heldigvis har jeg rimeligere smak enn deg når det kommer til smykker, men pene var de.

  3. mluni said,

    mai 5, 2009 kl. 10:39 pm

    Lekre dillamanter, men du får sikkert mye mer glede av terrassen🙂

  4. Tutten said,

    mai 6, 2009 kl. 7:48 am

    Sokkene var flotte .Kunne godt tenke meg noen diamanter🙂

  5. Hege said,

    mai 6, 2009 kl. 8:19 am

    Knallfine sokker!

  6. zilie said,

    mai 6, 2009 kl. 8:47 am

    Diggbare sokker!!!

  7. Anette said,

    mai 6, 2009 kl. 9:22 am

    Superflotte sokker! Men spørs om jeg hadde klart å få strikket dem like fort som deg. Kanskje det er svart belte i sokker du må ha? Kommer mønsteret ut for salg noen gang eller er de forbeholdt madness-damene? Hagen blir flott også, deilig med stor terrasse.
    Diamantene var nydelige, har ønsket meg en 1-karater i mange år, men den har ikke dukket opp ennå. Min er bare 0,61.

  8. AnitaK said,

    mai 6, 2009 kl. 1:20 pm

    Sånne imponerende sokker vil jeg også ha, men det er vel akkurat like langt unna som diamanter.. synes sokkene dine var kjempefine.

  9. mai 7, 2009 kl. 8:06 pm

    Fantastiske sokker – flotte farger. Jeg syntes mønsteret så vanskelig ut – du imponerer!

  10. Anlen said,

    mai 8, 2009 kl. 10:24 pm

    Så stilige sokkar! Og eg er sikker på at pinnane dine går mange gongar fortare enn mine. Eg hadde aldri klart å strikke så fort!

  11. Aino Øwre said,

    november 6, 2009 kl. 12:43 pm

    Hei! Sokkene – helt nyyydelige? Hvor kan jeg finne mønster til disse? Om du villle røpe det for meg ville jeg bli kjempeglad!!


Legg igjen en kommentar

