Bunadsarbeid

Denne våren skal min brors eldste datter konfirmeres og i den sammenheng skal hun få Hardangerbunad. I min søken etter en god gave, som gjerne varer en stund, kom jeg på belte og bringeduk til bunaden. Så gaven fra oss blir da bringeduk og belte som jeg perler selv. Det er kjekt å holde på, særlig nå som mønsteret sitter ganske bra. Det var litt knotete i starten og jeg hadde mine tvil med tanke på ferdigstillingen. Datoen er 8.mai, det er fortsatt en stund til. Håper jeg blir ferdig i tide!

5 kommentarer

  1. Tutten said,

    januar 15, 2011 kl. 11:52 am

    Nydelig🙂 Jeg er helt sikker på at du blir ferdig til 8.mai .

  2. Ida said,

    januar 15, 2011 kl. 6:26 pm

    Kjempefint mønster. Skal begynne på belte og bringeduk til datteren min, men det er ikke konfirmasjon før om 3 år.

  3. Frk.Badegakk said,

    januar 16, 2011 kl. 12:25 pm

    Å for en flott gave!!!! Så gøy det må være å få en «dugnadsbunad» også da! Litt av en jobb du har tatt på deg men det ser flott ut!

  4. Cruzidull said,

    januar 16, 2011 kl. 8:30 pm

    Jeg bare ser og ser og ser, men har rett og slett problemer med å finne ord for perlingen din. Kjempeflott Kiwa!
    Ps: Digger tapetet Erik har valgt til rommet sitt. Han kommer til å få det stiligste gutterommet i landet!
    Pps: jeg tror det går ganske mange perler på 5 kg…

  5. Pringeling said,

    januar 16, 2011 kl. 9:02 pm

    så utrolig flott det blir!


Legg igjen en kommentar

