Hekler til Nepal

Jeg har lenge vært klar over Banglamaries engasjement i «Tepper til Nepal» og jeg har vel omtrent like lenge hatt et teppe liggende som skal sendes til henne. Det har ikke blitt gjort… Ting tar tid. Men nå som jeg perler bringeduk, så trenger jeg litt endringer innimellom, så i helgen har jeg heklet ensfargede bestemorruter i en hel haug forskjellige ubehandlede ullgarn. Alle like tykke og fine. Tror det blir bra til slutt. Har startet så vidt med monteringen nå, det er tar tid, men jeg kan virkelig forestille meg at trådfesten etterpå tar enda lenger tid. Lappene er kjappe og greie og jeg trives med oppgaven jeg har gitt meg selv. 22 lapper er ferdig og jeg trenger omtrent 36 på et teppe. Det er overkommelig. Noen smålapper av restene kommer innimellom…

Under ski-VM har Uformelt.net en along som går på mange forskjellige øvelser. Jeg skal delta i stafett – strikk/hekle til veldedighet. Så kanskje det blir mange lapper? Jeg har i alle fall mange single ullnøster som trenger en oppgave i livet.

1 kommentar

  1. banglamarie said,

    februar 23, 2011 kl. 9:54 pm

    Så herlig🙂
    Kos deg med heklenål og VM!
    *klem*


Legg igjen en kommentar

