Teppe til Nepal

Jeg er ferdig med teppet til Nepal. Det måler omtrent 1×1 meter og er varmt og godt. Jeg har brukt garn som er ubehandlet som Safir, Heilo og Mor Aase på krok 4.

Er veldig fornøyd og har fått mersmak på å hekle slike ruter som dette. Synes det ser bra ut også.

Har brukt 450 gr av enkle nøster. Det ble noen små ruter også for å bruke mest mulig av restene også.

Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre monteringen, men bestemte meg for å hekle dem sammen med fastmasker. Det gjorde at jeg fikk en kraftig hvit kant mellom rutene. Likte det jeg, men det kunne sikkert vært gjort finere. En gang må være den første, og så lærer man av det. Er det ikke slik livet er da?

Det eneste negative med lappetepper er dette…

 

Av de bitesmå resten etter teppet heklet jeg like godt en lue. Den ble grei nok, men ikke noe mer.

Garnforbruk 2011: 558  + 451 + 16 + 65 = 1090 gr.

7 kommentarer

  1. Pringeling said,

    februar 28, 2011 kl. 1:51 pm

    Så flott teppe! Skjønner du har hatt litt av en trådfest her ja 😛

  2. lise said,

    februar 28, 2011 kl. 6:46 pm

    Fint teppe, og veldig flott at du hekler til et så godt formål.

  3. wims said,

    februar 28, 2011 kl. 7:06 pm

    Herlig fargerikt teppe du har laget. Det kommer nok til å varme godt. Og lua i restegarn er som sagt uberkul. Jeg må helt klart bli tøffere med å ikke safe farger sånn. Herli lue :O)

  4. Eva-Lotta Berg said,

    mars 1, 2011 kl. 10:06 am

    Hei!
    Teppet er kjempefint! Akkurat et slikt geometrisk mønster har jeg letet etter. Finnes så mye bestemorruter, blir for søtt. De små rutene innimellom gir fin effekt. Hekler du bare vekselvis faste masker og staver for å få til «hullene». 🙂

    • Kiwa said,

      mars 1, 2011 kl. 12:16 pm

      Det store rutene er bare med staver og luftmasker, helt vanlige bestemorsruter. De små er to runder med bestemorsruter og avsluttet med en runde fastmasker ytterst for å få de store nok til å dekke en kvart rute.

  5. mimouna said,

    mars 2, 2011 kl. 10:57 pm

    Fint og varmt teppe, et bra prosjekt det der. 🙂

  6. banglamarie said,

    mars 9, 2011 kl. 11:53 pm

    *YEY* så lekkert!!


Legg igjen en kommentar

