Cobblestone 4 år

Jeg har endelig blitt ferdig med den røde Cobblestonegenseren til Erik. Den er litt i minste laget, så jeg må kanskje strikke enda en genser til han, men jeg tviler på at det blir en ny Cobblestone til han med det første. Han vil så gjerne ha en genser med mønster foran… Det er kjedelig det. 😉

Men over til Cobblestone.

Denne er strikket i rød Sisik kjøpt på Dale av Tittei. Tusen takk! La opp 140 masker på pinne 4 og strikket 27 cm med 8 masker riller på hver side. Ermene er 42 masker øking til 56 masker til rundstrikken og måler 25 cm. Jeg la inn en runde short row på tredje rille. Strikket til seks masker forbi brystmarkør, deretter 3 masker forbi og til slutt til maskemarkør. Deretter felte jeg *k3,k2tog* på rille 7, *k2,k2tog* på rille 15 og 22 og deretter *k1,k2tog* på rille 27. (Takk til Lises for hjelp til felling.) Rullehalsen er strikket over de masken som gjenstod etter siste fellerunde og er strikket 7-8 runder. Jeg øker annenhver maske siste runde før avfelling for å få en løsere sisterunde. For litt mer hjelp med mønster, så ta en titt på den jeg laget i str 2 år.

Erik er godt fornøyd, men som sagt så ble den i minste laget. Jeg ville nok strikket den noen cm lengre på ermene om jeg skulle laget en ny. Og det å få gutter på 4,5 år til å sitte i ro over lengre tid er ikke bare bare…

Og om man ser på størrelsen på pysjbuksen så ser man at store gutter vokser de også… Føler alltid at barn vokser noe veldig om sommeren, så også denne sommeren ser jeg…

8 kommentarer

  1. lise said,

    juli 18, 2008 kl. 10:23 pm

    Fin, og den ser ikke liten ut – helt passelig, ville jeg sagt. Og det er jo greit når det kommer noen etter som skal arve.

    Han ligner veldig på deg på det øverste bildet!

  2. Elisabeth said,

    juli 18, 2008 kl. 10:46 pm

    Nydelig Cobblestone. Synes han kan bruke den en stund, den er ikke sååå liten 🙂

  3. Siena said,

    juli 19, 2008 kl. 7:06 am

    Flotte gensere du strikker! Jeg har Cobblestone i køen min og gleder meg til å sette i gang. Skal bruke opp restegarn, men er usikker på om jeg har nok bunnfarge. Ca hvor mye garn gikk med da du strikket str 2 år?

  4. Tittei said,

    juli 19, 2008 kl. 8:43 am

    Den gutten din er utrolig fin! Sisik har de med å vokse litt, så størrelsen er grei den. Ja, genseren var fin den også. *fnis*
    God helg.

  5. mimouna said,

    juli 19, 2008 kl. 12:19 pm

    Så fin den ble! Men jammen vokser unger fort ja. Bra du har to til som kan arve.

  6. Anne-Ruth said,

    juli 23, 2008 kl. 10:49 pm

    Så fin den ble, og små gutter skal ikke sitte i ro!

  7. Beate said,

    desember 1, 2011 kl. 12:13 am

    Tusen takk for at du deler oppskriften. Jeg har akkurat gjort ferdig en i str 3-4 år som skal ligge under juletreet til en liten tantegutt

  8. film sexe fr said,

    juni 21, 2013 kl. 4:09 pm

    Hello.This article was extremely interesting, particularly because I was investigating for thoughts on
    this topic last Wednesday.


Legg igjen en kommentar