Nye sokker, nytt garn og snart nye votter…

Joda, jeg er fortsatt sykemeldt og har derfor alt for mye tid til å strikke og gjøre ting jeg liker… Jeg har hatt noen turer på To damer, veldig kjekt og det blir noen ferdig produkter ut av turene også, og en del nye fine pinner. Erik fikk være med en dag og da bestemte han at jeg skulle strikke sokker til han, og det i svart og gult garn… Biesokker! Herlig! Da vi kom til kassen og skulle betale så spurte May om han heide på Lillestrøm… *oioi* Nei, det gjørhan jo IKKE, så det garnet kunne han ikke ha. Han heier på Brann, men fant ikke rødt/hvitt garn. Da tok May seg en tur på bakrommet og kom frem med riktige farger og Erik var henrykt! Så, etter to dager, med myyye mas om når sokkene ble ferdig, så fikk han dem. Stolt som en hane kunne han vise frem Brann-sokker i barnehagen og kom hjem med bestillinger fra de voksne… Det skjer nok ikke, men hyggelig er det jo.

På tirsdager er det strikkekveld på To damer og det er alltid like koselig. Sist tirsdag fikk treffet en utrolig bra start. HK tok en nydelig hespe opp av posen sin og sa: værsegod! *dån* Jeg fikk en hespe av nydelig myk merino, og se de fargene da!! jeg er forelsket. Kan ikke skjønne hva jeg skal kunne bruke dette til… Det er jo for fint til alt mulig…

Mannen påstod at det skulle bli lue til han, men det er i alle fall helt feil. Det må jo bli noe til meg. Nå ligger det til pynt i hyllen.

Og så har jeg startet julegaveproduksjonen. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å strikke noe særlig med julegaver, men nå har jeg så mye tid, at jeg kanskje klarer å få noe ferdig uten å stresse også. Disse vottene har jeg uansett hatt lyst til å strikke siden Muffin la ut mønster for salg, og nå er de snart ferdig.

Mangler bare tommel på den siste votten. Strikke disse i Daletta fra Dale, på pinne 3. Det går ganske sent, men likevel fort. Joda, det er logikk, må bare lete litt ekstra etter den…

Og til kvelden er planen å starte på noen luer. Jeg får se hva jeg orker. Kanskje det blir sjal eller noen fler votter. Eller sokker… Jeg har så mye tid at jeg bare koser meg.

7 kommentarer

  1. lise said,

    november 18, 2008 kl. 4:17 pm

    Kule brannsokker og veldig flotte votter. Garnet ser helt supert ut.

  2. lbeat said,

    november 18, 2008 kl. 4:56 pm

    Herlige Erik med kule brannsokker!! Vottene ser kanon ut.

  3. Tutten said,

    november 18, 2008 kl. 5:43 pm

    Stilige sokker og kattevottene
    er lekre.Kanskje en ide til julepresang til datteren i huset .Tenker på saken 🙂 Ha en fin kveld.

  4. sol said,

    november 18, 2008 kl. 11:01 pm

    wow, kattevotter!!! *elsk*

    og bare så du vet det, jeg har ikke votter..
    Oppdaget forresten den gøye tuppen på den ene sokken! Det var fantastisk, it made my day! Jeg elsker gøye sokker!! *klemme*

  5. mluni said,

    november 19, 2008 kl. 1:06 am

    Fiiine ting -som alltid!

    Nøstet må helt sikkert bli en Kiwalott av et eller annet slag 😉

  6. Tittei said,

    november 19, 2008 kl. 10:49 am

    Det er greit at ungen må ha sokker, men hallo, Brann-sokker…jaja, så lenge han er varm på beina. *fnis*
    Vottene ble aldeles nydelige. Enig med mluni, hespet må bli en Kiwa-lott. Husk stor navnelapp inni så du får ha den for deg selv.

  7. Monai said,

    desember 1, 2008 kl. 2:16 pm

    Kjempefine votter du har strikket.


Legg igjen en kommentar