Who?

En lue er født. Startet på den i romjulen, men hadde med meg for lite garn over fjellet. Gjort ferdig her hjemme nå i helgen. Veldig kjekk lue, men garnet var helt forferdelig. Tror nok ikke denne luen blir brukt pga garnet…

ugle

Har brukt 50 gr Jo Sharp classic wool DK tweed på pinne 4.

Lue, hals og poncho – ferdig

Jeg har startet året ganske produktivt. Tror kanskje det er pga opptellingen av garnet. Får litt fårlig samvittighet, så da må man strikke…

I romjulen strikket jeg den andre januarluen. En tråd Hifa2 og drops alpakka. Pinne 4 og det gikk med 55 gr. Synes ikke mønsteret kom noe særlig fram, men jeg tror ikke jeg orker å strikke den en gang til. Vi får se. Det er så mange andre fine luer man kan strikke…

snc3b8fnuggMønster finner du her: Let it snow.

På fredag leverte jeg gutta i vogn som jeg fortalte om her i bloggen. Mens vi gikk så så jeg en stor glipe i nakken på gutta. Jeg frøs med tanken. Så jeg fant raskt ut at jeg måtte strikke dem noen halser for å tette glipen og la dem være varme og gode. Hadde ikke noe mønster, så jeg prøvde meg litt frem. Synes de passer bra og ser grei ut.

hals1Fredrik fikk en med masse farger.

hals2

Oscar fikk en i grønn og hvit. Han valgte den selv… Om noen skulle være interessert i mønster, så kan jeg få skrevet det ned.

Og til slutt, jeg har strikket bursdagsgave til lille niese. Samme niese som fikk lilla alpakkakjole til jul.

poncho

To damer solgt før jul ut en del garn på salg, deriblant masse Karaoke. Fargene blir litt svake her, men de går fra lilla til rosa. Veldig herlige farger om jeg skal si det selv. Og garnet er kjempedeilig å strikke med. Mønsteret til ponchoenfant jeg på Garnstudio. Tok utgangspunkt i denne og gjorde den om til pinne og garn jeg brukte. Igjen sitter jeg og mumler litt når jeg endelig er ferdig å strikke plagget, men så må frem med heklekroken for å få det helt ferdig. Det er fryktelig kjedelig, men det blir jo fint til slutt.

poncho2

Og Dyveke, her ser du hva jeg snakket om… 😉 Nå gjenstår det bare å pakke den inn og gi den vekk i ettermiddag. Det blir spennende å se hva lille niese sier til den…

Ha en fin dag alle sammen!