«Hva gjør du for noe?» sa kalven. «Jeg teller meg, » sa geitekillingen. «Skal jeg telle deg også? »

Jeg føler meg litt som geitekillingen om dagen. Jeg har talt og talt, veid og sortert. Nå har jeg helt kontroll på garnlager og har nok ingen grunner til å kjøp mer garn i dette nye året. Det er rett og slett mer enn nok i dette huset. Så nå er målet å bruke så mye som mulig og kose meg med de skattene som er gjemt på forskjellige steder. Jeg har nok garn til noen gensere, flere pledd, noen par sokker og ganske mange luer. Jeg klarer meg…

Utover det har jeg hatt en fin dag som startet med en deilig tur for å levere barn i barnehagen. Minus 7 grader og sol er en deilig start. Tok ett bilde med mobilen som viser litt av stemningen. Livet er egentlig ganske deilig!

dsc00351

Ønsker alle en riktig god helg. Og følg med på tickeren, kanskje sommerfuglen beveger på seg i løpet av det neste året?

Jeg er invitert!

Ja for tenk, det er jeg! Jeg er invitert til hobbyparty til Muffin! Jeg har til og med fått invitasjon! Herlige greier.

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg får lov til å komme da.dsc00360

Vi må nemlig ta med vår fineste te- eller kaffekopp. Nå har det seg sånn at jeg ikke drikker kaffe eller te, jg har heller ingen kopper som er favoritt. Så da tar jeg med meg noe av det jeg liker å drikke på en fredagskveld. Jeg lover å oppføre meg ordentlig hele kvelden. Jeg har også tatt med meg strikketøy. Jeg holder på med noen halser til småguttene mine. Så da tar jeg med meg hals nr 2. Gleder meg til å være litt sammen med dere alle!

Godt nytt år – 2009

Da var 2008 ferdig og 2009 er helt nytt. Sammen med det nye året kommer det luealong, sokkealong og vottealong. Jeg lurer på om jeg har tatt litt vann over hodet her. Men uansett. Jeg har strikket de to luene som er gitt for januar. Her er bildet av den ene luen av de fire jeg har strikket.

januarlue

Ok, utrolig dårlig bilde, men sånn går det når man pakker inn julegaver alene og er i mangel av ett hode. Dette er i alle fall Boy hat og er strikket i Jo Sharp Silkroad aran. Tror jeg.

Ellers har jul og nyttår gått relativt stille og rolig for seg. Julen ble feiret på østlandet, koselig og mange mange mennesker. I år fikk jeg faktisk tatt ett bilde av gutta i finstasen, foran juletreet. Har en plan om å klare å få det til hvert år.

jul

Vi hadde noen deilige dager på fjellet også. Mange minusgrader, men masse sol og god varme i hytten, gjorde det hele veldig bra. At mormor stod opp med gutta slik at vi foreldre fikk sove til rundt ti, gjorde heller ikke noe.

Til jul har guttene fått masse Brio-tog. Erik hadde en god del fra før, og i går fant vi ut at vi skulle se hvor stor bane vi kunne bygge. Det er ikke veldig lett å bygge togbane med to gutter på to år som bare liker å ta dem fra hverandre. Men med litt godvilje og en skål kakemenn klarte vi det også.

togbanetog

Det siste nye er batteridrevne tog og fergen. I tillegg til steinknuserbroen og en hel del skinner. Det er moro med Brio-tog!! Det synes vi alle!

Jeg vil til slutt ønske alle dere som er innom et riktig godt nytt år! Håper det blir ett år dere vil minnes med glede!