Dead fish walking!

I vinter kom Knitty ut med nye mønstre. Det er alltid like spennende å se hva som dukker opp. Det er noe for enhver smak, noe fint, noe stilig og noe for spesielt interesserte. Denne gangen var det en del snodig, men samtidig veldig morsomt. Jeg er, som mange vet, på evinnelig jakt etter nye luemønstre. Tittei og jeg startet nå i januar opp igjen med ny luealong, og da trenger vi minst 12 nye luer. Gleden var stor da det viste seg å være ganske mange luer denne gangen. Nåja, i alle fall fire. Og ikke alle er like brukendes i alongen.

Det tok uansett ikke lang tid før en viss person dukket opp på msn og «forlangte» å få bestemme en lue. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke var særlig overrasket da jeg så mønsteret hun ville ha… Nå kommer ikke denne luen til å være med i alongen, derfor er sjansen liten (tror jeg da) for at hun vil strikke den selv.

For å gjøre en lang tankeprosess kort. Jeg hadde garnveiing, fant ut at jeg måtte bruke restegarn, husket på luemønsteret og min kjære fiskegale strikkevenninne…  Veien fra tanke til handling var kort. Jeg fant frem posen med restegarn i Smart og begynte å strikke. To kvelder senere, litt banning og mye glede, var fisken født. Den ble jo kul da!!

fiskelue

mønster: Fish hat (dead or alive)

Garn: 125 gr Smart fra Sandnes

Pinne 4.

Vanskelighetsgrad: Superenkel. Litt langdryg, men veldig enkel!!