*kremt* Hei!

Hehe, jeg er i live, fortsatt. Akkurat som jeg var for ca 2 måneder siden. Det er jammen ikke enkelt å begynne i jobb igjen, ha tre aktive unger og feire fire bursdager. Men nå tror jeg kanskje at skuldrene senker seg litt og at livet går litt videre.

Jeg har fortsatt ikke fått penger for fotoapparatet mitt, så det kommer nok fortsatt ingen spennende bilder. Nå hadde jeg planer om å vise frem jakken jeg strikker på. Den heter Portia, og da googlet jeg Portia på Google bilder. Hmm, ja, det var ikke akkurat jakken som dukket opp.

Ja, dette er Portia de Rossi. Noen kjenner henne kanskje igjen fra Ally McBeal? Jeg er ikke sikker på hva hun har gjort siden den gang, men litt videre søk på bilder viser at hun har giftet seg med Ellen Degeneres. Ehm, ja, jeg er vel ikke i tvil om hvem som ser mest feminin ut i dette ekteskapet.

Men nå over til den Portia jeg snakker om. Jeg fant ikke noe bilder på google. Det er ikke ofte jeg ikke finner det jeg vil ha på Google, så da måtte jeg finne ut hvordan man skal finne ting uten Google. Hva med å sjekke opp nettsiden direkte? Det er jo litt slitsomt, men det kan vel funke.

Her er den riktige Portia. Jakke fra Berroco design. Strikker den til en venninne og det er til nå veldig kjekt. Det er morsomt å strikke noe som er litt annerledes. Først strikkes trekanten i ryggen, før man strikker ut på sidene, ermene og til slutt bærestykket. Nå er ryggen, ene siden og ett erme ferdig. Strikker den i garnet fra mønsteret, Peruvia og i fargen på bildet. Gleder meg til å få den ferdig, den er skikkelig fin!

Så da er det vel bare å kaste seg over pinnene til nytt erme. Det går ganske greit på pinne 6 og tykt garn.

Og nå gjenstår det bare å se hvor lang tid det tar før jeg blogger igjen. Håper det tar mindre enn to måneder denne gangen!