Square deal – endelig ferdig strikket!

På mandag for nøyaktig en uke siden, var jeg kjempelei av å strikke sokker og andre ting fra Haugen. Jeg ville så gjerne strikke noe nytt. Jeg ville strikke noe som brukte opp litt garn og samtidig var noe jeg hadde lyst på.

For mange år siden, i alle fall ett par år siden, så kjøpte mønster på to tepper fra Wolly thoughts. De jeg kjøpte heter Long and winding road og Square deal. Jeg har startet begge teppene ganske mange ganger, men de har like raskt forsvunnet ut av strikkekøen igjen. Denne gangen bestemte jeg meg for at jeg skulle bli ferdig. Og det fort! Så på mandag tok jeg et nøste Safir fra kisten og strikket i vei på første rute. Det gikk kjempefort og jeg var hekta! Jeg strikket og strikket og hadde det faktisk veldig morsomt underveis. Greit, de største lappene var heller kjedelig, men alt i alt så var dette veldig kjekt! Har nesten ikke strikket noe i helgen, men i går kveld satt jeg meg ned og festet alle tråder og sydde de to siste sømmene og nå er det ferdig!!

squaredeal3

Det er ikke så stort som jeg ønsket det skulle bli, måler omtrent 90×90. Jeg lurer på om jeg skal strikke på en ramme, men det blir ikke i dag eller i morgen. Rammer er kjedelig.

squaredeal2

Fargene er valgt ut fra «putt-hånden-i-kurven-og-se-hva-som-skjer»-metoden. Mot slutten måtte jeg begynne å tenke litt mer. Ville ikke ha like farger mot hverandre, så det ble litt pusling. Men alt i alt er jeg fornøyd. Ramme kommer en gang, men mens vi venter på det, så leker Oscar med det!

oscar

Informasjon:

Mønster: Square deal

Garn: 530 gr Safir

Pinne: 4,5

Vanskelighetsgrad: Veldig lett!

8 kommentarer

  1. Tittei said,

    januar 19, 2009 kl. 5:44 pm

    Dette ble kjempefint, Kiwa. Herlige farger. Og så over et halvt kilo garn da! *dån*

  2. lise said,

    januar 19, 2009 kl. 9:21 pm

    Kjempeflott! Det kan sikkert bli fint med en kant rundt også, men det er nå så greit med alt som kan utsettes.

  3. januar 19, 2009 kl. 10:04 pm

    Så flott det blir! Med hilsen fra asterix

  4. Anette said,

    januar 20, 2009 kl. 9:29 am

    Det mønsteret har jeg også kjøpt, gøy å se at du fikk det ferdig så fort og garnvalg-metoden bare digget jeg!! Teppet ble veldig fint, gleder meg til jeg kan få tid til å begynne på mitt.

  5. Heklejenta said,

    januar 20, 2009 kl. 10:22 am

    Teppet ble ordentlig stilig! Jeg har mønsteret jeg også, og nå fikk jeg jammen lyst til å begynne på det med en gang! Men, aller først må Revolution teppet bli ferdig. Tepper er moro! 🙂

  6. Monai said,

    januar 26, 2009 kl. 6:58 pm

    Så flott teppe!

  7. sipusa said,

    januar 31, 2009 kl. 4:44 pm

    Kjempestilig! Men nå skal jeg videre nedover og lete etter fisken:-D

  8. Lene said,

    februar 5, 2009 kl. 12:22 pm

    Kjempefint teppe!


Legg igjen en kommentar